6 TIPS TERBAIK PERBANYAKKAN SUSU IBU | SET MENYUSU SHAKLEE

Atul Hamid
2

Apabila dapat tahu je si ibu telah hamil, mulalah si ibu fikir macam-macam untuk kebaikkan si anak dalam kandungannya termasuklah penyusuan bayi. Adakah nak bagi susu formula? Adakah susu ibu sepenuhnya? Adakah perlu campur antara susu ibu & susu formula? Inilah yang saban kali terganggu dalam fikiran ibu-ibu. Seboleh-bolehnya, si ibu hendak berikan yang terbaik buat si anak.

Susu Ibu Terbaik Buat Bayi Sehingga Berumur 2 tahun

Bagi ibu yang suri rumah sepenuh masa mungkin tiada masalah untuk berikan anaknya susu ibu hingga cecah umur 2 tahun, tetapi buat ibu yang bekerja, ia merupakan dilema para ibu. Mungkin masa berpantang, tiada masalah untuk berikan susu ibu sepenuhnya. Tapi, apabila waktu berpantang hampir habis, dimana ibu-ibu mula runsing, cukupkah susu ibu buat bayi andai tidak diberi sekerap mungkin? Apakah susu ibu akan berkurangan? Perlu ke bagi susu formula? Sempat ke nak pam waktu kerja nanti? Dilema inilah yang sentiasa menghantui para ibu

Namun, tidak ketinggalan juga ibu-ibu yang sepenuh masa dirumah. Kadangkala tetap merungsingkan apabila menghadapi masalah susu kurang, masalah susu cair macam air jernih.

Masalah seperti inilah yang sering membuatkan ibu-ibu terpaksa memberi anak mereka minum susu formula, walaupun seboleh-bolehnya mereka hendak memberi anak mereka dengan susu ibu sepenuhnya secara eksklusif sehingga umur 2 tahun.


Sebelum ibu-ibu berputus asa asbab masalah berkaitan kekurangan susu ibu, susu ibu cair, dan anak seperti tidak puas menyusu, ibu-ibu perlulah berusaha untuk mengatasi masalah ini dahulu. Ada beberapa tips yang boleh di aplikasikan oleh ibu-ibu untuk memperbanyakkan susu ibu.

1. SELAWAT & BISMILLAH

Ibu-ibu hendaklah membaca bismillah sebelum menyusukan bayi dan mengepam susu serta perbanyakkan selawat ketika menyusukan bayi & membuat aktiviti mengepam

2. ZIKIR YA MATIN

Ibu - ibu hendaklah mengamalkan membaca zikir Ya Matin (Yang Sempurna Kekuatannya) sebanyak 70 kali setiap hari. Waktu paling baik dibaca pada waktu malam dan Subuh.

Ataupun boleh dibaca pada segelas air, hembuskan dan minum.

3. BACA DOA IBU-IBU

Doanya adalah seperti berikut:

Ya Allah, permudahkan segala urusan kehidupanku, perbanyakkanlah susuku untuk bayiku, dan permudahkanlah perjalananku untuk menyusukan anakku agar menuruti segala yang ENGKAU syariatkan.

4. BACA SURAH AL-BAQARAH

Amalkan membaca surah al-Baqarah ayat 60.



Letakkan tangan pada payudara, usap dan doa dalam hati agar Allah murahkab rezeki anak kita dan supaya kita mampu keluarkan susu yang cukup pada anak kita sekurang-kurangnya hingga umur anak kita 2 tahun.

5. MAKAN MAKANAN YANG BANYAKKAN SUSU

Ibu-ibu digalakkan mengamalkan
✩ Madu
✩ Kurma
✩ Air rebusan halba
✩ Rebusan Air periuk (Herba)
✩ Jus pegaga epal
✩ Habatus Sauda

Selain membantu memperbanyakkan susu, makanan diatas juga bagus untuk kesihatan dalam para ibu.

6. MENGAMALKAN SET MENYUSU SHAKLEE

Untuk perbanyakkan susu ibu, ibu-ibu boleh mengamalkan Set Menyusu Shaklee. Kelebihan mengamalkan Set Menyusu Shaklee ini, selain membanyak & memekatkan susu, ia juga bantu:
✩ Ibu-ibu dapat kulit cantik,
✩ Kurus dengan sihat,
✩ Membantu dari segi kesihatan dalaman
✩ Rambut & kuku yang sihat
✩ dan Kesihatan menyeluruh

Set menyusu Shaklee ini juga, bukan hanya bagus untuk ibu, malah bagus untuk bayi sekali.

Terdapat 3 pilihan untuk Set Menyusu Shaklee:


SET MENYUSU SHAKLEE BASIC
Harga Runcit: RM 218.75.

1. ALFALFA COMPLEX

Terkenal sebagai Raja Tumbuhan kerana kandungannya yang sangat padat dengan nutrisi. Terkenal juga sebagai Galactogue (penggalak susu). Turut membantu ibu untuk kesihatan dalaman, mengelak daripada berlakunya masalah keputihan, masalah bau badan dan kesihatan rahim.

Mengandungi 330 biji. Untuk kegunaan 1-2 bulan.


2. ESP (ENERGIZING SOY PROTEIN)

Protein dari soya yang tidak diubah genetiknya (non-GMO). Mengandungi Glisemik Indeks yang rendah (low GI) untuk mengekalkan tenaga berpanjangan.

Susu ibu terdiri dari protein. Begitu juga seluruh badan kita dari hujung rambut ke hujung kaki. Jadi, pengambilan protein sangat penting untuk pembinaan sel tubuh kita. Bantu mencantikkan kulit ibu dan bayi. Serta dapat membantu ibu mengurangkan masalah keguguran rambut dengan banyak yang biasa berlaku selepas bersalin.

Best-seller product.

Berat 850 gram. Untuk kegunaan 1-2 bulan.


Set Menyusu Popular
Harga Runcit: RM 280



Mengandungi Kalsium, Vitamin D, serta mineral lain untuk tulang dan gigi. Apabila menyusu, kalsium dalam badan ibu akan dibekalkan kepada bayi menerusi susu ibu. Jadi ibu perlu mendapatkan kalsium tambahan mengikut keperluan ibu menyusu daripada pemakanan seharian. Jika ibu kekurangan kalsium dalam tubuh, ia akan mengganggu aktiviti seharian para ibu.

Ostematrix dapat membantu ibu dari mengalami masalah seperti sakit pinggang, sakit badan, sakit gigi dan kejang kaki. Ibu akan rasa segar ketika bangun pagi walaupun berjaga malam kerana menyusukan bayi. Membantu ibu daripada terkena sembelit. Ostematrix mengandungi Magnesium yang berfungsi untuk melembutkan najis.

Mengandungi 120 biji. Untuk kegunaan 1 bulan.


Set Penyusuan Lengkap
Harga Runcit: RM 666.25




4. B-COMPLEX

Mengandungi 8 jenis Vitamin B yang PERLU untuk tubuh. Menukarkan makanan kepada tenaga, mengelakkan stress. Jika ibu stress, susu sukar dihasilkan. B-Complex mengandungi Asid Folik yang penting untuk proses penyusuan.

Mengandungi 120 biji. Untuk kegunaan 4 bulan.


5. VITA-LEA IRON FORMULA

Merupakan multivitamin yang mengandungi nutrisi bersamaan 40 jenis lauk pauk. Mengandungi Zat Besi (Iron) untuk mengelakkan hemoglobin (HB) rendah, Anemia, dan pitam selepas menyusu / pumping session. Sangat sesuai untuk ibu-ibu yang kurang pengambilan sayuran dalam diet seharian. Selain itu, ia juga membantu ibu-ibu untuk terus bertenaga sepanjang hari.

Mengandungi 120 biji. Untuk kegunaan 2 bulan.


6. SUSTAINED RELEASED VITA-C PLUS

Membantu meningkat sistem imunisasi tubuh ibu menyusu dan ia juga akan disalurkan kepada bayi melalui susu ibu. Secara tak langsung ia membantu menguatkan sistem imun bayi. Jika ibu selalu tidak sihat, penghasilan susu ibu akan terganggu. Turut membantu dalam mencantikkan kulit ibu dan bayi.

Mengandungi 180 biji. Untuk kegunaan 3-6 bulan.


7. OMEGA GUARD

Omega guard mengandungi DHA dan APA. DHA yang terkandung di dalam Omega Guard Shaklee akan menyingkirkan lemak berlebihan yang tidak diperlukan oleh badan. Jadi ibu menyusu akan kekal langsing dalam tempoh penyusuan, ditambah lagi dengan kebenaran bahawa pembakaran lemak akan menjadi aktif semasa sesi penyusuan dilakukan. Gabungan inilah yang akan menghasilkan badan yang sihat dan langsing kepada ibu menyusu.

Selain itu, bayi yang disusukan oleh ibu yang mengambil Omega Guard Shaklee juga akan mendapat kebaikan bersama, DHA akan membantu bagi mengoptimumkan fungsi otak. Otak anak akan lebih aktif dan hasilnya anak semakin pintar.

Mengandungi 90 biji. Untuk kegunaan 1 bulan.

MENGAPA ANDA PERLU PILIH SET MENYUSU SHAKLEE?


1. Shaklee ialah sebuah syarikat yang OBSES tentang kualiti produknya. Shaklee memastikan mereka:

Melakukan sebanyak 350 ujian terhadap 1 jenis bahan sahaja!
Melakukan sebanyak 100,000 ujian kualiti produk setiap 1 tahun!
Melakukakan sebanyak 23,000 ujian keaslian dan keselamatan setiap 1 tahun!
Tidak memasukkan bahan-bahan bahaya. Senarainya di sini.

2. Shaklee memastikan produk mereka BERKESAN. Buktinya?

Secara SAINTIFIK dan KLINIKAL. Shaklee menerbitkan 100 Laporan Saintifik dan mempunyai Landmark Study pada tahun 2007 yang menunjukkan bahawa kesihatan di kalangan pengguna suplemen Shaklee ternyata lebih baik berbanding mereka yang mengambil satu multivitamin atau tidak mengambil suplemen langsung.

Penjelajah Bertaraf Dunia dan atlet terhebat juga merupakan pengguna tegar produk Shaklee. Baca selanjutnya di sini.

3. Shaklee bukan sahaja selamat untuk manusia, tetapi juga untuk alam sekitar. Bukankah itu sangat wow? Boleh baca selanjutnya di sini.

4. Sudah ramai yang merasai perbezaan Set Menyusu Shaklee. Boleh baca Testimoni Set Menyusu Shaklee di sini.

KESIMPULANNYA?


Jika anda mencari supplement untuk anda dan keluarga, Shaklee ialah satu jenama yang sangat boleh dipercayai!

Untuk dapatkan lebih penjimatan, daftarlah sebagai ahli dan dapatkan CASHBACK juga! Klik di sini untuk cara menjadi ahli Shaklee.

Jadi, masalah kekurangan susu badan, susu badan kering, anak tak puas menyusu masih boleh diatasi sekiranya anda benar-benar bertekad untuk menyusukan anak anda sepenuhnya dengan susu ibu.

Hubungi Atul jika anda sudah membuat keputusan dengan tekan pada gambar di bawah :)



Untuk keterangan lanjut, boleh hubungi Atul di +60195733761 (http://atulhamid.wasap.my)

---------------------------------------------------------------


LOVE LIFE, LOVE SHAKLEE!
Your Most Wanted SID -Atul Hamid-
ID NO. - 1077444
untuk order dan pertanyaan,
sila add saya di fb saya, Atul Hamid
atau follow IG saya Kedai Vitamin Kangar
atau email di zatulzarida@gmail.com
atau sms (wa) +6019-5733761

Post a Comment

2Comments

Terima kasih sudi singgah, baca dan komen di blog Atul ;)

  1. Atul rebusan air periuk tu macam mana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Herba tradisional yang bidan2 / orang tua2 guna tu kak lila

      Delete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !