KHASIAT BUAH KURMA

KURMA adalah sejenis tumbuhan (Palma ). Kurma juga adalah buah yang diangkat tinggi oleh Rasulullah SAW. Kurma kaya dengan khasiat yang sangat memberi manfaat kepada kesihatan . Buah kurma kaya dengan zat besi, kalsium, fosforus, sodium, potasium, vitamin A dan C, niasin dan pelbag…

NASI KERABU SEDAP DI PERLIS

Assalamualaikum & selamat petang Atul nak tanya, siapa suka makan nasi kerabu ? Ada tak yang suka sangat-sangat, pegi mana-mana kalau boleh mesti nak cari nasi kerabu. Memang tak jemu lah kalau kerap makan pun Kalau korang nak tahu, Atul ni baru je belajar makan nasi kerabu…

TESTIMONI DETOX: CARA KURUSKAN BADAN DAN PERUT BUNCIT

Bila Lemak Ko Melebih Ke Perut ! Kisah Kak Ija sendiri. Kak Ija nak Share dengan korang semua Berat Kak Ija 70kg dengan ketinggian 149cm. Korang boleh bayangkan tak kak Ija saiz badan macam mana? Korang rasa comel ke tak dengan saiz macam tu? Bagi kak Ija dah macam serupa ayam k…

DIET & PEMAKANAN IBU HAMIL

Tahniah kerana anda telah hamil. Tahukah anda, setiap ibu hamil memerlukan pemakanan seimbang bagi memastikan kandungannya mendapat cukup zat. Beberapa jenis zat terpenting yang diperlukan oleh ibu hamil iaitu: 1. Asid Folik Asid folik merupakan makanan penting untuk otak. Asid fo…

NUTRISI PENTING UNTUK ATASI MASALAH KEJANG KAKI

Kejang kaki  atau juga dikenali sebagai 'simpul mengkarung' berlaku secara tiba-tiba tidak mengira masa dan jantina. Kejang kaki bukanlah penyakit yang serius dan merbahaya, malah ia akan hilang dengan sendiri. Walaupun begitu kesakitan yang dialaminya amatlah perit Tetap…