ANGGUR MUSCADINE: ANGGUR YANG LUAR BIASA

Di antara 8,000 jenis anggur di dunia, anggur Muscadine adalah salah satu anggur terbesar dan luar biasa. Besar, tahan rintangan dan mengandungi antioksidan, ia menarik perhatian saintis Shaklee, yang menjadikannya tersedia untuk semua dalam bentuk minuman yang sihat dan pekat K…

TELOMERE: MENCERITAKAN SEGALANYA TENTANG KESIHATAN ANDA

Hendak tahu rahsia awet muda, lebih sihat dan lanjut usia? Jawapannya adalah pada Telomere yang lebih baik dan lebih panjang Apakah Telomere? Telomere ialah topi perlindungan yang boleh didapati di hujung setiap untaian DNA yang melindungi setiap kromosom anda seperti getah pada …

KHASIAT BUAH KURMA

KURMA adalah sejenis tumbuhan (Palma ). Kurma juga adalah buah yang diangkat tinggi oleh Rasulullah SAW. Kurma kaya dengan khasiat yang sangat memberi manfaat kepada kesihatan . Buah kurma kaya dengan zat besi, kalsium, fosforus, sodium, potasium, vitamin A dan C, niasin dan pelbag…

NASI KERABU SEDAP DI PERLIS

Assalamualaikum & selamat petang Atul nak tanya, siapa suka makan nasi kerabu ? Ada tak yang suka sangat-sangat, pegi mana-mana kalau boleh mesti nak cari nasi kerabu. Memang tak jemu lah kalau kerap makan pun Kalau korang nak tahu, Atul ni baru je belajar makan nasi kerabu…

TESTIMONI DETOX: CARA KURUSKAN BADAN DAN PERUT BUNCIT

Bila Lemak Ko Melebih Ke Perut ! Kisah Kak Ija sendiri. Kak Ija nak Share dengan korang semua Berat Kak Ija 70kg dengan ketinggian 149cm. Korang boleh bayangkan tak kak Ija saiz badan macam mana? Korang rasa comel ke tak dengan saiz macam tu? Bagi kak Ija dah macam serupa ayam k…

DIET & PEMAKANAN IBU HAMIL

Tahniah kerana anda telah hamil. Tahukah anda, setiap ibu hamil memerlukan pemakanan seimbang bagi memastikan kandungannya mendapat cukup zat. Beberapa jenis zat terpenting yang diperlukan oleh ibu hamil iaitu: 1. Asid Folik Asid folik merupakan makanan penting untuk otak. Asid fo…