Ramuan ResV Shaklee


Ramuan ResV Shaklee

ResV Shaklee adalah produk terbaharu Shaklee yang akan mula dijual Mac 2020 nanti. Namun begitu, nama produk ini telah mula disebut-sebut kerana revolusi formulanya yang hebat melalui gabungan 8 ramuan botani terpilih oleh saintis-saintis terkemuka beserta penyelidikan canggih secara global yang dibangunkan bertahun-tahun lamanya.

Gabungan 8 ramuan botani terpilih telah menjadikan ResV mengandungi 30x ganda lebih sebatian polifenol. Jadi, apakah 8 ramuan botani istimewa yang terdapat dalam ResV Shaklee ini?


Ramuan ResV Shaklee


Ramuan ResV Shaklee: Anggur Muscadine (Vitis Rotundifolia)


Ramuan ResV Shaklee
Ramuan ResV Shaklee: Anggur Muscadine
Anggur Muscadine adalah buah anggur yang luar biasa. Ciri-ciri unik ini membolehkan Anggur Muscadine mempunyai sifat antioksidan yang sangat berkuasa iaitu 6 hingga 8 kali lebih daripada beri biru dan jumlah asid Elagik dan Elagithanin, iaitu sejenis polifenol yang sangat tinggi. Kedua-dua polifenol yang terkenal dengan pelbagai manfaat kesihatan seperti
✿ Merangsang laluan selular yang terlibat dalam pertahanan antioksidan, jangka hayat dan daya tahan serta penghasilan tenaga
✿ Anti Penuaan
✿ Anti pertumbuhan sel yang abnormal
✿ Manfaat untuk kesihatan jantung

Anggur Muscadine mengandungi ekstra kromosom (20 kromosom) berbanding anggur yang lain (19 kromosom). Ini bermaksud, Anggur Muscadine menyediakan lebih banyak manfaat kesihatan seperti
✿ Perlindungan antioksidan
✿ Meningkatkan penghasilan tenaga
✿ Menyokong jangka hayat dan daya tahan sel


Ramuan ResV Shaklee: Japanese Knotweed


Ramuan ResV Shaklee
Ramuan ResV Shaklee: Japanese Knotweed
Japanese Knotweed atau dikenali sebagai Polygium Cuspidatum adalah perenial yang besar berasal dari Asia. Ia juga ditemui di Amerika Utara dan Eropah. Japanese Knotweed ini kaya dengan Resveratrol


Resveratrol adalah salah satu polifenol yang paling banyak dikaji dan telah mendapat reputasi untuk kesihatan yang lebih baik. Knotweed Jepun sering digunakan kerana manfaatnya yang tinggi antioksidan bertindak sebagai
✿ Anti pertumbuhan sel yang abnormal
✿ Anti keradangan
✿ Menggalakkan kadar keradangan yang sihat.
✿ Menyokong paras gula darah dan tahap kolesterol yang sihat
✿ Melambatkan proses penuaan
✿ Melambatkan kehilangan kolagen dan elastin
✿ Mestabilkan tekanan darah
✿ Membaiki peredaran darah.
✿ Meninggikan prestasi atlet
✿ Menghalang pengumpulan/pembekuan platelet darah
✿ Membantu dalam proses mengurangkan berat badan



Ramuan ResV Shaklee: Lobak Ungu

Ramuan ResV Shaklee

Lobak ungu salah satu sumber semulajadi yang kaya antioksidan. Walaupun semua jenis lobak adalah sihat dan bernutrisi, lobak ungu mengandungi antioksidan berkuasa iaitu Antosianin dan Lutein yang mempunyai manfaat kesihatan luar biasa seperti
✿ Menggalakkan kesihatan penglihatan
✿ Membaiki keanjalan salur darah
✿ Antikeradangan / mengurangkan keradangan


Ramuan ResV Shaklee: Chebulic Myrobalan (Buah Kaduka)


Ramuan ResV Shaklee
Ramuan ResV Shaklee: Chebulic Myrobalan
Chebulic Myrobalan adalah herba teraputik Ayurveda. Ia terkenal dalam perubatan tradisional Ayurveda. Chebulic Myrobalan dikenali sebagai “Raja segala Ubat” atau “Ibu segala Herba” kerana selalu disenaraikan sebagai ubat pertama yang digunakan dalam Ayurveda disebabkan manfaat teraputiknya yang luar biasa. Chebulic Myrobalan mengandungi polifenol penting seperti Asid Galik dan Asid Elagik.

Chebulic Myrobalan digunakan secara tradisional untuk:
✿ Menyokong kesihatan penghadaman dan proses pembersihan semula jadi badan serta pergerakan usus
✿ Membantu dalam masalah buasir dan batuk
✿ Menyokong paras gula darah yang sihat
✿ Menyokong fungsi hati dan peparu yang sihat
✿ Mencegah jangkitan kulat
✿ Menggalakan penyembuhan luka
✿ Mempunyai kesan laksatif / Julap

Juga digunakan sebagai “pil air” dan biasanya digunakan untuk
✿ Membaiki kesihatan system pembiakan
✿ Membaiki kesihatan saluran kencing

Chebulic Myrobalan juga dikenali sebagai Haritaki


Ramuan ResV Shaklee: Anggur Hitam (Blackcurrant)


Ramuan ResV Shaklee
Ramuan ResV Shaklee: Anggur Hitam
Anggur hitam sangat kaya dengan vitamin, sehingga dikenali sebagai “superstar vitamin”. Sumber vitamin C yang sangat baik hampir empat kali ganda lebih banyak daripada buah oren. Anggur hitam juga mengandungi Polifenol Antosianin dan Sianidin.

Tahukah anda? Semasa Perang Dunia Kedua, kerajaan British menyarankan ibubapa untuk memberikan sirap Anggur Hitam kepada kanak-kanak sebagai sumber utama vitamin C pada masa itu

Anggur hitam mempunyai rasa yang berbeza dan manfaat kesihatan yang luar biasa termasuklah:
✿ Antimikrob
✿ Antikeradangan
✿ Antiviral
✿ Antitoksik
✿ Antiseptik
✿ Membantu menguatkan system imunisasi tubuh, melegakan sakit tekak, dan meredakan gejala selsema.
✿ Menggalakkan kesihatan system saraf
✿ Menyokong jantung yang sihat dan kuat



Ramuan ResV Shaklee: Buah delima (Pomegranate)


Ramuan ResV Shaklee
Ramuan ResV Shaklee: Buah Delima
Buah delima adalah salah satu buah yang paling sihat di dunia. Di Greece, buah delima diberi sebagai hadiah meraih rumah baru untuk membawa nasib baik, kesuburan dan rezeki yang melimpah-limpah

Tahukah anda? Pokok delima boleh hidup melebihi 200 tahun. Ia ditanam dalam iklim panas dan kering.

Buah delima penuh dengan nutrient penting dan secara amnya dikaitkan dengan kandungan polifenol yang tinggi seperti Elagitanin, Asid Elagik, dan Flavonoid lain (Quercetin, kaempferol dan luteolin glycosides). Khasiat buah delima yang tiada tandingan antaranya adalah
✿ Antioksidan yang berkuasa
✿ Mengandungi sifat bakteria dan antiviral, membantu melawan jangkitan, antivirus
✿ Anti-tumor
✿ Boleh menguatkan system imunisasi tubuh
✿ Menggalakkan kesihatan sendi dan jantung
✿ Sumber vitamin A, C dan E serta asid folik yang baik


Ramuan ResV Shaklee: Hampas Anggur dan Anggur Merah


Ramuan ResV Shaklee
Ramuan ResV Shaklee: Hampas Anggur dan Anggur Merah
Buah anggur merah kaya dengan antioksidan dan serat, anggur merah adalah buah yang sangat baik untuk kesihatan jantung yang sihat. Kulit dan biji anggur yang boleh dimakan, kaya dengan antioksidan, terutamanya Resveratrol. Ia juga mengandungi polifenol seperti Proantosianidin yang mempunyai antioksidan yang lebih hebat daripada vitamin E dan vitamin C.


Polifenol dalam anggur merah boleh membantu
✿ Mengawal tekanan darah
✿ Mengurangkan keradangan akibat tekanan oksidatif
✿ Membantu mengawal tekanan darah, mengurangkan keradangan dan Membaiki aliran darah,
✿ Melindungi daripada penyakit jantung, mengurangkan paras gula darah dan melindungi daripada perkembangan kanser.
✿ Melindungi daripada penyakit degenerasi-neuro, seperti Alzheimer

Inilah 8 ramuan botani Istimewa yang terkandung dalam ResV Shaklee. Gabungan 8 ramuan ini telah menjadikan ResV 30x ganda lebih hebat sebatian polifenolnya dan ini adalah produk yang sangat eksklusif dalam Shaklee. Polifenol termasuk Rejuvetrol yang memberu spektrum perlindungan secara menyeluruh.

Kehebatan Ramuan ResV yang telah dibuktikan secara saintifik untuk:
  Meningkatkan perlindungan sel
  Meningkatkan tenaga dalam sel
  Menguatkan pertahanan sel
  Menguatkan fungsi sel

ResV terdiri daripada ramuan semulajadi dan sangat eksklusif serta hanya boleh didapat di Shaklee Malaysia sahaja.

Untuk info lanjut dan pembelian ResV, boleh hubungi Atul dan klik saja gambar dibawah ini

Ramuan ResV Shaklee

---------------------------------------------------------------

LOVE LIFE, LOVE SHAKLEE!
Your Most Wanted SID -Atul Hamid-
ID NO. - 1077444
untuk order dan pertanyaan,
sila add saya di fb saya, Atul Hamid
atau follow IG saya Atul Hamid
atau email di zatulzarida@gmail.com
atau sms (wa) +6019-5733761

Continue Reading

ResV Produk Terbaharu Shaklee


ResV adalah produk terbaharu Shaklee yang akan mula dijual pada Mac 2020 nanti. Tak lama dah kan?

ResV Produk Terbaharu Shaklee

Kalau tengok gambar atas ni, botolnya macam Vivix kan? Kiranya ResV ni adik Vivix la ya? Adik Vivix? Bolehla bolehla (Nada Jarjit Sigh Upin Ipin) hehe

Sebenarnya ResV ni memang sama macam Vivix tetapi tidak serupa. Dalam entri kali ini, Atul akan kongsikan apa itu ResV Shaklee, Ramuan yang terdapat dalam ResV Shaklee, Keistimewaan, manfaat dan kelebihan yang boleh anda peroleh daripada ResV Shaklee ini.

ResV Shaklee

ResV adalah penemuan revolusi terbaharu daripada Shaklee. ResV Shaklee dihasilkan secara saintifik yang direka untuk mengekalkan keremajaan dan untuk hidup yang lebih bersemangat . Melalui pembangunan bertahun-tahun bersama saintis-saintis terkemuka dan penyelidikan canggih secara global, Shaklee telah berjaya menghasilkan ResV.

Dalam ResV Ada Polifenol?

ResV juga seperti Vivix. ResV mengandungi campuran proprietari, ekstrak polifenol botani semulajadi yang dipilih secara teliti untuk mengekalkan kesihatan dan kesejahteraan optimum. Di Shaklee semestinya:
✿ Semula Jadi
✿ Tanpa Warna Tiruan
✿ Tanpa pemanis Tiruan
✿ Tanpa Pewarna Tiruan
✿ Tanpa Pengawet
✿ Tanpa Gluten Tambahan

Pendek kata “dari alam semula jadi kepada manusia”

Apa itu Polifenol

Polifenol adalah bahan semula jadi yang didapati dalam anggur tertentu, buah beri, herba dan sayur-sayuran. Ia dihasilkan sebagai sebahagian daripada sistem pertahanan tumbuhan yang bertindak balas kepada persekitaran yang bahaya. Polifenol melindungi tumbuh-tumbuhan daripada makhluk perosak, serangan kuman, kecederaan, jangkitan, radiasi ultraviolet dan keadaan iklim yang bahaya dan tidak menentu. Polifenol juga memberikan warna yang cantik dan terang kepada buah-buahan, buah beri dan sayur-sayuran. Sebab itu, tumbuhan yang kaya dengan polifenol mampu hidup dalam cuaca yang melampau dan mampu berdaya saing.

Polifenol adalah nutrien semulajadi untuk mengekalkan keremajaan dan menjadikan hidup penuh bersemangat.

Baca: Bagaimana Polifenol membantu kesihatan anda


Apa itu Resveratrol

Resveratrol adalah salah satu Polifenol yang paling berkuasa. Resveratrol telah mendapat reputasi sebagai ramuan penting untuk mengekalkan kesihatan dan kesejahteraan yang baik

Ramuan ResV Shaklee

ResV Shaklee mengandungi campuran propietari Polifenol tumbuhan seperti Anggur Muscadine, Japanese Knotweed dan Lobak Ungu. Melalui penemuan formula revolusi baharu, ramuan ResV ditambah dengan lima bahan lagi, menjadikan lapan bahan utama terdapat dalam ResV Shaklee. Campuran 8 bahan ini merupakan campuran proprietary spectrum polifenol yang luas.

Ramuan ResV Shaklee: Anggur Muscadine (Vitis Rotundifolia)


ResV Produk Terbaharu Shaklee
Ramuan ResV Shaklee: Anggur Muscadine
Anggur Muscadine adalah buah anggur yang luar biasa. Ciri-ciri unik ini membolehkan Anggur Muscadine mempunyai sifat antioksidan yang sangat berkuasa iaitu 6 hingga 8 kali lebih daripada beri biru dan jumlah asid Elagik dan Elagithanin, iaitu sejenis polifenol yang sangat tinggi. Kedua-dua polifenol yang terkenal dengan pelbagai manfaat kesihatan 

Ramuan ResV Shaklee: Japanese Knotweed


ResV Produk Terbaharu Shaklee
Ramuan ResV Shaklee: Japanese Knotweed
Japanese Knotweed atau dikenali sebagai Polygium Cuspidatum adalah perenial yang besar berasal dari Asia. Ia juga ditemui di Amerika Utara dan Eropah. Japanese Knotweed ini kaya dengan ResveratrolResveratrol adalah salah satu polifenol yang paling banyak dikaji dan telah mendapat reputasi untuk kesihatan yang lebih baik. 

Ramuan ResV Shaklee: Lobak Ungu


ResV Produk Terbaharu Shaklee
Ramuan ResV Shaklee: Lobak Ungu
Lobak ungu salah satu sumber semulajadi yang kaya antioksidan. Walaupun semua jenis lobak adalah sihat dan bernutrisi, lobak ungu mengandungi antioksidan berkuasa iaitu Antosianin dan Lutein yang mempunyai manfaat kesihatan luar biasa 

Ramuan ResV Shaklee: Chebulic Myrobalan (Buah Kaduka)


ResV Produk Terbaharu Shaklee
Ramuan ResV Shaklee: Chebulic Myrobalan
Chebulic Myrobalan adalah herba teraputik Ayurveda. Chebulic Myrobalan mengandungi polifenol penting seperti Asid Galik dan Asid Elagik.

Ramuan ResV Shaklee: Anggur Hitam (Blackcurrant)


ResV Produk Terbaharu Shaklee
Ramuan ResV Shaklee: Anggur Hitam
Anggur hitam sangat kaya dengan vitamin, sehingga dikenali sebagai “superstar vitamin”. Sumber vitamin C yang sangat baik hampir empat kali ganda lebih banyak daripada buah oren. Anggur hitam juga mengandungi Polifenol Antosianin dan Sianidin.

Ramuan ResV Shaklee: Buah delima (Pomegranate)


ResV Produk Terbaharu Shaklee
Ramuan ResV Shaklee: Buah delima
Buah delima adalah salah satu buah yang paling sihat di dunia. Buah delima penuh dengan nutrien penting dan secara amnya dikaitkan dengan kandungan polifenol yang tinggi seperti Elagitanin, Asid Elagik, dan Flavonoid lain (Quercetin, kaempferol dan luteolin glycosides). 

Ramuan ResV Shaklee: Hampas Anggur dan Anggur Merah

ResV Produk Terbaharu Shaklee
Ramuan ResV Shaklee: Hampas Anggur dan Anggur Merah
Buah anggur merah kaya dengan antioksidan dan serat. Kulit dan biji anggur yang boleh dimakan, kaya dengan antioksidan, terutamanya Resveratrol. Ia juga mengandungi polifenol seperti Proantosianidin.

Baca juga: Ramuan ResV dengan lebih detail

Kapsul ResV

ResV Produk Terbaharu Shaklee

Untuk pengetahuan anda, Kaspsul ResV agak pejal berbanding supplement kapsul Shaklee yang lain. Fungsinya supanya kandungan ResV tidak teroksidan dan mengekalkan kandungan Polifenol.

Kapsul ResV mengandungi 2 selaput iaitu
✿ Selaput bahagian luar kapsul diselaputi dengan bovine
✿ Selaput bahagian dalam kapsul pula diselaputi dengan hampas kulit anggur / biji anggur.

Mengikut piawaian KKM, ResV didaftarkan sebagai traditional medicine walaupun ResV ini bukan ubat. Sebab itu, dibahagian kotak ResV terpapar semua ramuan yang terkandung dalam ResV.


ResV Produk Terbaharu Shaklee

Keistimewaan ResV Shaklee

✿ Unik dan Ekslusif

Keistimewaan ResV Shaklee adalah ResV disokong oleh 6 paten. Shaklee menggunakan proses pengekstrakan berpaten untuk mendapatkan segala kebaikan polifenol dalam ResV supaya boleh menikmati kandungan nutrisi dan manfaatnya secara sepenuhnya.


ResV Produk Terbaharu Shaklee

6 paten ini hanya eksklusif di Shaklee sahaja.

✿ Pertanian Secara Berterusan

Shaklee komited kepada piawaian yang tertinggi dalam pertanian mesra alam dan berterusan supaya anda boleh menikmati nutrient yang bermanfaat dengan kepakatan tertinggi sepanjang tahun.

✿ Tidak Perlu Disimpan Dalam Peti Sejuk

Kapsul lembut ResV tidak perlu disimpan dalam peti sejuk dan mempunyai jangka hayat selama 24 bulan (Kekal segar sehingga 24 bulan). Ia sangat memudahkan anda boleh mengambilnya dimana-mana dan bila-bila sahaja.


Dos Harian ResV Shaklee

Dos harian bagi ResV Shaklee adalah 2 biji sehari selepas makan.

Bagi menikmati kehidupan yang penuh bertenaga dan kecergasan yang optimum, serta menjalani kehidupan yang lebih sihat dan lebih bersemangat, anda digalakan untuk mengambil ResV dan Vivix juga.


ResV Produk Terbaharu Shaklee


Manfaat Polifenol dalam ResV

✿ Meningkatkan tenaga dan menguatkan otot
✿ Kulit yang kelihatan lebih muda
✿ Mengekalkan paras gula darah sihat
✿ Menggalakkan detoksifikasi badan dan pembersihan yang efektif
✿ Menggalakkan kesihatan peredaran
✿ Menggalakkan kekal tajam dan focus
✿ Memelihara dan menyokong keselesaan sendi
✿ Boleh melindungi daripada pertumbuhan sel abnormal

Baca: Penerangan lengkap manfaat polifenol dalam ResV

Kelebihan Res-V

✿ Ia berbentuk liquid gel, jadi mudah nak travel ke mana-mana.
✿ Tidak perlu simpan dalam peti ais. Mampu bertahan sehingga 24 bulan.
✿ Mengandungi tambahan 5 lagi ramuan berbanding produk Vivix
✿ Mempunyai kuasa 30x ganda lebih polifenol.
✿ Disokong 6 paten


Kesimpulan

Walaupun ResV sama macam Vivix tetapi tidak serupa sebenarnya, kerana ResV 30x Lebih Hebat Berbanding Vivix kerana
Sejajar dengan penemuan formula dan revolusi baharu, para saintis menambahkan beberapa ramuan baru di dalam Res-V menjadikan resV 30x ganda lebih sebatian polifenol.

✿ Spektrum polifenol untuk Res-V telah berubah dan jumlah polifenol bagi setiap hidangan juga telah dipertingkatkan. Dalam kajian makmal, formula Res-V yang baru ini terbukti 30% lebih berkuasa untuk menghalang pembentukan protein AGE berbanding dengan formula sebelumnya.

✿ Disokong oleh enam paten, ResV mengandungi proprietary, semua campuran semulajadi dari spektrum polifenol yang luas berdasarkan anggur muscadine yang memaparkan kepekatan asid elagik dan Elagithanin yang lebih baik berbanding anggur lain, apabila digabungkan dengan polifenol lain, menghasilkan kuasa antioksidan yang lebih hebat.

Walaupunbegitu, pengambilan gabungan duo supplement Vivix dan ResV adalah lebih bagus dan digalakkan kerana kedua-duanya menawarkan pelbagai manfaat kesihatan untuk anda

Perhatian: Produk ini tidak bertujuan untuk dianogsis, merawat, mengubati, dan mencegah sebarang penyakit.

ResV Produk Terbaharu Shaklee

Untuk info lanjut dan pembelian ResV, boleh hubungi Atul di http://atulhamid.wasap.my

---------------------------------------------------------------

LOVE LIFE, LOVE SHAKLEE!
Your Most Wanted SID -Atul Hamid-
ID NO. - 1077444
untuk order dan pertanyaan,
sila add saya di fb saya, Atul Hamid
atau follow IG saya Atul Hamid
atau email di zatulzarida@gmail.com
atau sms (wa) +6019-5733761

Continue Reading

Perbezaan Vitamin C Shaklee (Vita-C Plus dan Chewable C Plus)



Perbezaan Vitamin C Shaklee (Vita-C Plus dan Chewable C)Haritu ada yang bertanya, apakah perbezaan di antara kedua-dua vitamin C yang Shaklee keluarkan? Rasanya macam mana, ada beza tak kedua-duanya?


Perbezaan Vitamin C Shaklee (Vita-C Plus dan Chewable C)

Jadi, untuk memudahkan anda semua mendapat info tentang perbezaan antara kedua-dua vitamin C Shaklee tersebut, hari ini Atul kongsikan tentang perbezaan Vitamin C Shaklee itu.

Perbezaan Antara Kedua-dua Vitamin C Shaklee Sustained Release Vita C Plus dan Chewable C Plus

Untuk makluman anda semua, Shaklee Malaysia menawar dua jenis vitamin C, iaitu Sustained Release Vita C Plus dan Chewable C Plus. 1 botol besar dan 1 lagi, botol kecil.

Perbezaan Vitamin C Shaklee (Vita-C Plus dan Chewable C)


Berikut merupakan perbezaan antara kedua-dua vitamin C Shaklee tersebut:

Perbezaan Vitamin C Shaklee (Vita-C Plus dan Chewable C)
Perbezaan Vitamin C Shaklee (Vita-C Plus dan Chewable C)


Kelebihan Sustained Release Vita C Plus Berbanding Chewable C
  • 1 tablet mengandungi kandungan Vitamin C lebih tinggi iaitu 500mg
  • Lebih sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif kerana sumber dari ekstrak jagung
  • Sustained release – bermaksud mempunyai sistem perlepasan berperingkat. (500mg per 5 jam) iaitu 100mg Vitamin C dilepaskan setiap jam selama 5 jam.
  • Harga satu tablet lebih murah berbanding kandungan Vitamin C iaitu 54 sen sahaja
  • Sebotol mampu bertahan sehingga 6 bulan (1 Tablet sehari)
Perbezaan Vitamin C Shaklee (Vita-C Plus dan Chewable C)
Keistimewaan Vitamin C Plus Shaklee


Kelebihan Chewable C Plus berbanding Sustained Release Vita C
  • Sesuai diambil oleh semua peringkat umur iaitu kanak-kanak hingga dewasa kerana hanya mengandungi 100mg sahaja
  • Membantu mengurangkan rasa loya, tidak sedap mulut kerana ia diekstrak daripada Lemon, Mixed Citrus, Orange, Grapefruit
  • Boleh dikunyah dan dihisap
  • Rasa yang sedikit masam menjadikan ia sesuai untuk ibu hamil yang mengalami morning sickness, untuk mereka yang mengalami mabuk perjalanan, dan kurangkan rasa mengantuk
Perbezaan Vitamin C Shaklee (Vita-C Plus dan Chewable C)
Keistimewaan Vitamin C Chewable Shaklee
Baca juga: Chew C bantu tubuh segar semula


Jadi, itulah perbezaan antara Sustained Release Vitamin C Plus Shaklee dengan Chewable C Plus Shaklee. Setiap vitamin mempunyai kelebihan tersendiri. Pilihlah mengikut keperluan anda

Sebelum tu, perkara utama yang perlu anda tahu

Perbezaan Vitamin C Shaklee (Vita-C Plus dan Chewable C Plus)

"Badan kita tidak mampu menyimpan Vitamin C, jadi ia perlu diambil setiap hari"



Jadi, apa tunggu lagi? Jom dapatkan Vitamin C Shaklee hari ini juga. Anda boleh hubungi Atul untuk dapatkan vitamin C Shaklee ini.


Untuk keterangan lanjut, boleh hubungi Atul di http://atulhamid.wasap.my

---------------------------------------------------------------

LOVE LIFE, LOVE SHAKLEE!
Your Most Wanted SID -Atul Hamid-
ID NO. - 1077444
untuk order dan pertanyaan,
sila add saya di fb saya, Atul Hamid
atau follow IG saya Atul Hamid
atau email di zatulzarida@gmail.com
atau sms (wa) +6019-5733761

Continue Reading

Bolehkah Vitamin C Atasi Bersin Disebabkan Alahan


Bolehkah Vitamin C Atasi Bersin Disebabkan Alahan

Bolehkah Vitamin C Atasi Bersin Disebabkan Alahan | Bersin adalah cara tubuh menghilangkan ketidakselesaan dari hidung atau mulut. Bersin terjadi melalui pengeluaran udara yang kuat dan secara tidak sengaja. Bersin sering berlaku secara tiba-tiba, tidak dapat dikawal dan tanpa amaran. Namun begitu , bersin jarang menjadi tanda sebagai penyakit yang serius.

Tetapi, jika bersin berlaku dengan kerap dan banyak kali dalam satu tempoh tertentu, bagaimanakah untuk mengatasinya? kemungkinan anda mengalami tanda-tanda tubuh diserang jangkitan selesema atau kemungkin anda mengalami alahan.


Punca Bersin Berlaku

Sebahagian daripada tugas hidung adalah untuk membersihkan ruang udara untuk bernafas, dan memastikan agar rongga hidung bebas daripada kotoran dan bakteria. Rongga hidung yang bersih memberikan kita rasa yang selesa tanpa gangguan. Jika disebaliknya akan menyebabkan ketidakselesaan hidung berlaku.


Bolehkah Vitamin C Atasi Bersin Disebabkan Alahan
Punca Bersin Berlaku: Rongga hidung kotor

Kadang-kadang, kotoran dan serpihan habuk boleh memasuki hidung dan mengganggu selaput lendir di dalam hidung dan tekak. Apabila selaput ini terganggu, ia akan menyebabkan berlakunya bersin.

Selain itu, banyak perkara boleh menjadi punca berlakunya bersin, termasuk pencemaran udara, debunga, udara kering, dan habuk. Makanan pedas juga kadangkala boleh menyebabkan seseorang itu bersin.


Bolehkah Vitamin C Atasi Bersin Disebabkan Alahan

Bersin juga boleh terjadi disebabkan pelbagai perkara. Sesetengah orang boleh bersin kerana tindak balas kepada pendedahan kepada cahaya terang (dikenali sebagai refleks bersin.). Selain itu termasuk:

Alahan

Alahan adalah keadaan yang sangat umum yang disebabkan oleh tindak balas badan terhadap organisma asing. Dalam keadaan biasa, sistem imun badan mampu melindungi tubuh daripada penceroboh yang berbahaya seperti bakteria penyebab penyakit.

Jika anda mempunyai alahan, sistem kekebalan tubuh akan mengenal pasti organisma yang tidak berbahaya sebagai ancaman. Alahan boleh menyebabkan anda bersin apabila badan anda cuba mengusir organisma ini. Selain itu, anda juga akan mengalami bersin yang kerap terutama diwaktu pagi, dan musim sejuk atau lebih dikenali sebagai alahan bermusim

➤ Jangkitan virus seperti selesema biasa

Jangkitan yang disebabkan oleh virus seperti selesema biasa juga boleh berlakunya bersin. Terdapat lebih daripada 200 virus yang berbeza yang boleh menyebabkan selesema biasa berlaku. Walau bagaimanapun, kebanyakan selsema adalah hasil daripada rhinovirus.


Bagaimanakah vitamin C menghentikan bersin disebabkan alahan?

Jika alahan adalah penyebab bersin, langkah pertama adalah mesti elakkan perkara-perkara yang boleh menyebabkan berlakunya reaksi alahan. Kenalpasti perkara yang menyebabkan alahan berlaku. Seboleh-bolehnya, elakkan diri daripada melakukan atau mendekati perkara tersebut. Dengan cara ini dapatlah membantu mengurangkan reaksi alahan sekaligus atasi daripada terjadinya bersin disebabkan alahan.

Selain itu, anda boleh menggunakan semburan hidung untuk melegakan hidung yang sesak atau berair, atau anda boleh mengambil ubat antiviral untuk mempercepatkan masa pemulihan jika anda mengalami alahan dan selesema. Tetapi selalunya semburan hidung ini adalah ubat terkawal, dan hanya boleh didapatkan daripada pakar dan dibawah nasihat doktor.


Bolehkah Vitamin C Atasi Bersin Disebabkan Alahan

Anda juga boleh mengamalkan pengambilan vitamin C untuk membantu atasi atau mengurangkan kekerapan bersin yang disebabkan alahan.  Menurut Medical News Today, vitamin C adalah antihistamin dan mampu untuk meningkatkan sistem imun. Vitamin C boleh didapati daripada buah sitrus, sayur-sayuran tertentu, dan makanan tambahan. Dengan meningkatkan jumlah vitamin C dalam diet seharian, seseorang mungkin berpotensi untuk mengurangkan kekerapan bersin dari masa ke masa.



Benarkah vitamin C boleh atasi bersin disebabkan alahan? Bagaimanakah caranya?

Sebenarnya, bersin bukanlah tanda anda mengalami penyakit yang serius, dan jarang menyebabkan sesorang itu mengalami penyakit yang serius. Namun, jika anda mengalami bersin yang sangat kerap dan sukar berhenti bersin dalam satu tempoh tertentu serta mengalami bersin yang kerap sekaligus, ini merupakan tanda-tanda anda mengalami alahan, alahan yang teruk atau terkena serangan virus selesema.

Tahukah anda, tubuh yang sering diserang virus selesema dan mudah terkena alahan menunjukkan mereka mengalami tanda-tanda kekurangan vitamin C dalam tubuh. Untuk mengatasinya, mengikut Nutrifact.org, pengambilan vitamin C yang cukup mampu mengatasi kekurangan vitamin C dalam tubuh yang akan menyababkan anda berisiko tinggi terkena jangkitan virus.

Baca juga: Tanda-tanda tubuh kekurangan vitamin C

Seperti yang anda tahu, vitamin C, juga dikenali sebagai asid askorbik. Viitamin C adalah vitamin larut air yang mana manusia tidak mempunyai keupayaan untuk menghasilkannya. Vitamin C boleh didapati melalui diet seharian dan pengambilan vitamin C tambahan.


Bolehkah Vitamin C Atasi Bersin Disebabkan Alahan

Pengambilan vitamin C yang cukup adalah penting kerana ia dapat membantu meningkatkan daya tahan tubuh. Vitamin C mempunyai peranan yang kuat dalam tindak balas imun dan lebih fokus terlibat dalam mengurangkan reaksi alahan. Vitamin C terkumpul dalam sel darah putih (yang merupakan sebahagian daripada sistem pertahanan imun). Vitamin C meningkatkan keupayaan tubuh dan membolehkan tubuh menyerang organisma yang menyerang seperti virus, termasuk yang berkaitan dengan alahan dan selesema.

Walaupun Antihistamin adalah paling utama dalam rawatan alergi. Tetapi, sesetengah orang, ubat-ubatan ini boleh membuatkan mereka berasa tidak selesa. Oleh itu, vitamin C, adalah salah satu alternatif lain untuk mereka yang mengalami alahan.

Vitamin C merupakan antioksidan yang kuat, vitamin C melindungi sel-sel tubuh daripada kerosakan, mengurangkan tindak balas alergi dan membantu tubuh melawan jangkitan. Apabila vitamin C diambil ketika musim alergi, ia boleh melambatkan tindak balas badan dengan mengurangkan pengeluaran histamin dalam badan, sekaligus mengurangkan reaksi alahan dan kekerapan bersin disebabkan alahan juga dapat diatasi. Ini kerana vitamin C adalah antihistamin semula jadi.

Mengikut Olivia Rose, Naturopathic Doctor, beliau sering mengesyorkan pesakit untuk mengambil vitamin C sebelum musim alergi bermula. Ini kerana ia dapat membantu tubuh untuk bersedia daripada serangan gejala alahan sebelum musim alergi tiba. Katanya lagi, Pastikan memilih sumber vitamin C yang bebas daripada bahan kimia.


Berapa Banyak Vitamin C Diperlukan?

Untuk melindungi daripada ancaman radikal bebas dan jangkitan virus yang tidak diingin, kira-kira 2 gram Vitamin C dan ½ gram (500 mg) Quercetin setiap 4-6 jam. Vitamin C adalah agen pembaikan tisu tunggal yang paling penting dan antioksidan untuk kesihatan manusia. Quercetin adalah bioflavonoid kuat yang mampu untuk mengurangkan kesan lambakan histamin. (betternutrition.com

Menurut Olivia Rose, Naturopathic Doctor pengambilan vitamin C bergantung kepada tahap keseriusan alahan yang dialami, dos antara 500 hingga 5000 mg dibahagikan pada siang hari, mungkin diperlukan. Satu kajian menunjukkan bahawa dos 500mg dapat menghalang penyempitan di saluran pernafasan yang disebabkan oleh histamine dan bagi peserta dalam kajian ini kesan ini berlangsung selama 6 jam.


Cadangan Vitamin C Terbaik.

Seperti kata Doktor Olivia Rose, perlu memastikan memilih sumber vitamin C yang bebas daripada bahan kimia. Oleh itu, pilihan tepat vitamin C semulajadi dan bebas daripada bahan kimia adalah dengan mengamalkan Sustained Release Vita C Plus daripada Shaklee.

Vitamin C ini sepenuhnya daripada ekstrak jagung, sangat sesuai diambil oleh individu yang mempunyai perut sensitif.

Selain tu, keistimewaan vitamin C Shaklee ini adalah mengunakan teknologi 'Sustained Release Delivery System' iaitu pelepasan berperingkat setiap jam dalam tubuh. Sebiji vitamin C Shaklee mengandungi 500mg  dan akan dilepaskan secara perlahan-lahan setiap jam. Badan akan menyerap 100mg vitamin C setiap 1 jam untuk penyerapan yang lebih sempurna. Dengan ini, tiadalah pembaziran vitamin melalui air kencing berlaku kerana telah diserap oleh tubuh sepenuhnya.


Bolehkah Vitamin C Atasi Bersin Disebabkan Alahan
Keistimewaan Vitamin C Shaklee

Untuk pengtahuan semua, vitamin C Shaklee juga mengandungi Quercetin. Merujuk betternutrion.com, Quercetin adalah bioflavonoid kuat yang mampu untuk mengurangkan kesan lambakan histamine.

Oleh itu, vitamin C adalah pilihan sumber supplemen yang paling tepat yang boleh diamalkan untuk menghentikan atau mengurangkan kekerapan bersin yang disebabkan alahan. Vitamin C dari Shaklee ini juga diiktiraf KKM, Halal, Selamat diamalkan dan terbukti berkesan.


Maklum balas pengguna yang telah mengamalkan vitamin C Shaklee

Bolehkah Vitamin C Atasi Bersin Disebabkan Alahan
Bolehkah Vitamin C Atasi Bersin Disebabkan Alahan

Bolehkah Vitamin C Atasi Bersin Disebabkan Alahan
Bolehkah Vitamin C Atasi Bersin Disebabkan Alahan
Semoga perkongsian ini merungkai persoalan anda tentang bolehkah vitamin C membantu menghentikan bersin disebabkan alahan? Semoga bermanfaat.

Untuk sebarang pertanyaan, boleh hubungi atau whatsApp Atul di http://atulhamid.wasap.my/

-----------------------------------

LOVE LIFE, LOVE SHAKLEE!
Your Most Wanted SID -Atul Hamid-
ID NO. - 1077444
untuk order dan pertanyaan,
sila add saya di fb saya, Atul Hamid
atau follow IG saya Atul Hamid
atau email di zatulzarida@gmail.com
atau sms (wa) +6019-5733761

Continue Reading