Nasi Kerabu Sedap Di Perlis


Assalamualaikum & selamat petang

Atul nak tanya, siapa suka makan nasi kerabu? Ada tak yang suka sangat-sangat, pegi mana-mana kalau boleh mesti nak cari nasi kerabu. Memang tak jemu lah kalau kerap makan pun

NASI KERABU SEDAP DI PERLIS


Kalau korang nak tahu, Atul ni baru je belajar makan nasi kerabu ni. hehe

Pertama kali Atul makan nasi kerabu masa di Merbok, Kedah. Kawan UiTM Atul buatkan, kebetulan masa tu pergi rumah dia, dia tengah buat nasi kerabu, jadi merasalah Atul makan.

Tapikan sepatutnya makan nasi kerabu ni letak lauk, gaul ulam & kelapa parut tu kan, tapi waktu tu atul rasa nasi & kelapa parut tu sikit je. Memang buat rasa je Hehe almaklumlah, tak reti nak makan.

Tapi, semalam suami bawa pergi 1 kedai ni, kedai ni memang popular dengan nasi kerabu. Dulu orang panggil kedai tu dengan nama nasi kerabu KTM Arau. Kalau tak silap Atul, nama tu masih digunakan lagi walapun kedai tu ada nama sendiri. Sebabnya lokasi kedai tu dekat sangat dengan stesen keretapi Arau.

Sebelum ni kalau Atul pergi situ, Atul akan ambil nasi lemak & Milo Ais. Memang sedap nasi lemaknya, lauk boleh pilih pulak tu. Milo ais pun kaw punya! Pekat & manis hehe.

Tapi semalam Atul nak cuba rasa nasi kerabu, & memang terbaik lah. Rasanya juga kena dengan selera Atul. Semalam Atul ambil nasi kerabu lauk daging tumis kunyit kot hehe (atul pun xtahu nama menu, cuma rasanya ada rasa kunyit) dan keropok.

NASI KERABU SEDAP DI PERLIS
Nasi Kerabu yang Atul makan Semalam
NASI KERABU SEDAP DI PERLIS
Keropok untuk dimakan dengan nasi kerabu (tinggal sikit sebab kena makan ngan Aaqif)

Manakala suami Atul pulak makan nasi dagang ikan Tongkol

NASI KERABU SEDAP DI PERLIS
Nasi Dagang Ikan Tongkol

Patutla ramai orang yang datang ke kedai ni, walaupun kedainya ke ceruk sikit, dan tak kisahlah kenapa ramai yang kata kedai tu tempat nasi kerabu sedap di Perlis. 

Kalau nak tahu, nama kedai tu MEK SITI KANTIN KTMB ARAU. Disitu ada jual nasi kerabu, nasi lemak, nasi dagang & nasi putih. Pilihan lauk juga pelbagai.

Kedai MEK SITI KANTIN KTMB ARAU ni buka dari pagi, tapi tutup Atul tak pasti jam berapa. hehe Jadi kalau nak makan pagi, nak makan tengahari bolehla datang ke kedai MEK SITI KANTIN KTMB ARAU ni.

Ini serba sedikit butiran tentang kedai MEK SITI KANTIN KTMB ARAU:

Alamat: Arau, 02600 Arau, Perlis, Malaysia
Kordinat: 6.4281221, 100.2700026
Nomber Telefon: +60 13-430 3968

NASI KERABU SEDAP DI PERLIS
Inilah Kedai Mek Siti Kantik KTMB Arau

NASI KERABU SEDAP DI PERLIS

NASI KERABU SEDAP DI PERLIS

NASI KERABU SEDAP DI PERLIS

NASI KERABU SEDAP DI PERLIS

NASI KERABU SEDAP DI PERLIS

NASI KERABU SEDAP DI PERLIS

Maaf ye, gambar nasi lemak tiada, nanti kalau Atul pergi lagi, Atul ambil gambar ye.

Terima kasih.

atulhamid
Klik Gambar Untuk Order Shaklee

0 Comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi singgah, baca dan komen di blog Atul ;)