TIPS MINUM 8 GELAS AIR PUTIH DI BULAN PUASA

Atul Hamid
0

TIPS MINUM 8 GELAS AIR PUTIH DI BULAN PUASA

Lagi beberapa hari seluruh umat islam di dunia ini bakal menyambut Ramadhan al-Mubarak. Sudah bersediakah kita untuk menyambut dan meraikannya?

Disebabkan bulan puasa bakal menjelma, Atul ada dapat beberapa pertanyaan tentang pengambilan air putih. Ramai yang nak tahu tips macam mana nak minum air putih sampai 8 gelas sehari dalam puasa ini?

Kita sendiri sedia maklum, apabila berpuasa kita tidak akan minum atau makan dari terbit fajar sehingga terbenamnya matahari. Perkara biasa yang sering kita dengari adalah haus, dan tidak cukup air dalam tubuh asbab seharian berpuasa. Ada juga yang hanya mengambil sekadar secawan air putih sahaja ketika bersahur dan kadang-kadang ada yang tidak minum langsung kerana terlepas waktu sahur.

Tahukah anda, walaupun di bulan Ramadhan kita diwajibkan berpuasa, tetapi kita juga digalakkan untuk mengambil atau minum air putih sebanyak 8 gelas sehari. Tidak termasuk air manis ya. Jadi di sini Atul kongsikan tips minum 8 gelas air putih di bulan puasa. Tips ini dikongsikan oleh Kementerian kesihatan Malaysia.

TIPS MINUM 8 GELAS AIR PUTIH DI BULAN PUASA

Tips Minum 8 Gelas Air Putih Di Bulan Puasa
  • 1 gelas > Selepas bangun tidur untuk bersahur
  • 1 gelas > Selepas sahur
  • 1 gelas > Selepas azan Maghrib
  • 1 gelas > Selepas solat Maghrib
  • 1 gelas > Selepas Makan
  • 1 gelas > Selepas solat Isyak
  • 1 gelas > Selepas solat Terawih
  • 1 gelas > Sebelum Tidur

Cuba anda kira, cukupkan 8 gelas air sehari? Jika anda berjaya mengamalkan tips ini, bermakna anda telah berjaya cukupkan pengambilan air putih walaupun anda perlu berpuasa disiang hari.

Tahukah anda, tips ini bukan sahaja boleh diamalkan ketika berpuasa di bulan Ramadhan, tetapi boleh juga diamalkan sekiranya anda berpuasa sunat atau berpuasa ganti.

Disini Atul juga kongsikan panduan pengambilan air ketika bersahur yang dicadangkan oleh Kevin Zahari.


Atul doakan semoga tips ini dapat membantu anda mengamalkan pengambilan air putih sebanyak 8 gelas sehari di bulan puasa agar anda sentiasa cukup air dalam tubuh dan kurang rasa haus ketika berpuasa nanti.

Tips Tambahan: Untuk kekalkan rasa kesegaran tubuh dan kekal terhidrat sepanjang hari dibulan puasa, anda boleh ambil mengamalkan Performance Drink yang kaya dengan OPTI-LYTE™, iaitu campuran elektrolit ditambah campuran unik karbohidrat untuk memberikan tenaga segera dan berterusan disamping menyokong penghidratan optimum. Minuman ini boleh diambil ketika bersahur dan berbuka.

TIPS MINUM 8 GELAS AIR PUTIH DI BULAN PUASA

Baca juga:
Info Performance Drink

Semoga perkongsian ini memberi manfaat kepada anda semua.

Di kesempatan ini, Atul juga ingin mengucapkan selamat menyambut bulan Ramadhan al-Mubarak 1440h dengan penuh rasa gembira dan penuh kesyukuran.



---------------------------------------------------------------


LOVE LIFE, LOVE SHAKLEE!
Your Most Wanted SID -Atul Hamid-
ID NO. - 1077444
untuk order dan pertanyaan,
sila add saya di fb saya, Atul Hamid
atau follow IG saya Atul_Hamid
atau email di atulhamid88@gmail.com
atau sms (wa) +6019-5733761


Post a Comment

0Comments

Terima kasih sudi singgah, baca dan komen di blog Atul ;)

Post a Comment (0)

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !