Manfaat Polifenol untuk Kulit Sihat dan Cantik Berseri

Atul Hamid
1


Manfaat Polifenol untuk Kulit Sihat dan Cantik | Tiada siapa yang tidak mahu kulit cantik, sihat dan awet muda. Semua orang mengimpikan kulit sebegitu. Bila kulit sihat, kita akan rasa lebih berkeyakinan, akan rasa lebih sempurna.

Manfaat Polifenol untuk Kulit Sihat dan Cantik Berseri

Namun begitu, kita tetap tidak dapat lari dengan proses penuaan. Ini kerana penuaan adalah sebahagian daripada proses kehidupan semulajadi setiap manusia. Tetapi kalau boleh hendaklah proses penuaan berlaku dengan sihat. Apabila berlakunya penuaan yang sihat, barulah kulit akan kelihatan sihat dan cantik berseri.

Jadi, macam mana cara untuk dapatkan kulit sihat dan cantik berseri?

Menurut Australasian Collage of Dermatologis, 80% penuaan kulit pramatang disebabkan oleh sinar UV. Pendedahan berlebihan kepada sinaran UV boleh membawa kepada pelbagai kerosakan.
Manfaat Polifenol untuk Kulit Sihat dan Cantik Berseri
Kesan kulit terdedah kepada sinaran UV

Cara untuk mendapatkan kulit yang lebih sihat dan berseri adalah dengan mengamalkan pengambilan makanan yang kaya dengan sebatian polifenol. Tapi apa itu polifenol? Secara ringkasnya, polifenol adalah bahan semulajadi yang boleh ditemui dalam tumbuhan seperti buah-buahan, beri dan sayur-sayuran.



Manfaat Polifenol Untuk Kulit Sihat


Banyak kajian menunjukkan bahawa antioksida alam semulajadi yang berkuasa seperti polifenol dapat membantu kulit wajah kelihatan berseri dan awet muda secara semulajadi. Berikut adalah manfaat polifenol untuk kulit sihat berseri;


Melindungi kulit daripada kerosakan UV

👉 Polifenol membantu melindungi kulit daripada kerosakan UV dengan meningakatkan tahap antioksidan antara sel badan seperti superoksida dismutase, yang berfungsi sebagai mekanisme pertahanan terhadap kerosakan radikal bebas


Mengurangkan kemerahan, sensitiviti dan keradangan

👉 Polifenol menghalang tahap sitokin proinflamansi dalam kulit, mengurangkan kemerahan, sensitivity dan keradangan selepas terdedah kepada sinara UV


Mengekalkan Kulit Sihat dan Bersinar

👉 Polifenol menghalang kerosakan UV yang disebabkan oleh DNA serta mengaktifkan mekanisme pembaikan kerosakan DNA, mengekalkan kulit sihat dan bersinar sepanjang hari.


Menghentikan Penguraian Kolagen dan elastin

👉 Kajian telah menunjukkan bahawa polifenol membantu meneutralkan radikal bebas yang menguraikan kolagen dan elastin dan seteruskan akan mengakibatkan kulit kendur dan kurang anjal. Dengan polifenol yang bertindak sebagai penghalang radikal bebas, membantu pembentukan kolagen dan kulit mampu membaiki selnya sendiri untuk menjadikan kulit yang lebih sihat dan sempurna


Melindungi kulit daripada kerosakan akibat pendedahan kepada matahari

👉 Polifenol membantu melindungi kulit daripada kerosakan UV yang memusnahkan kolagen dan elastin pada kadar yang lebih cepat. Ia juga membantu mengurangkan keradangan dan seterusnya menjadikan kulit lebih berseri.


Menghalang pembentukan AGE PROTEIN

👉 Produk advanced glycation end (AGE) adalah sebatian berbahaya yang terbentuk dalam badan dan makanan. Tahapnya yang tinggi menyebabkan tekanan oksidatif serta keradangan dan menjadi punca berlakunya hilang keanjalan kulit, kulit cepat berkedut dan proses penuaan menjadi lebih cepat. Polifenol membantu menghalang pembentukan AGE Protein dan manjadikan kelihatan muda, jelita dan lebih anjal.


Mengurangkan penuaan pramatang dan kedutan.

Menggalakkan pembentukan tisu yang sihat.

Mengurangkan pembentukan pigmentasi

Manfaat Polifenol untuk Kulit Sihat dan Cantik Berseri


Cara untuk Mendapatkan Manfaat Polifenol
 

Campuran sempurna polifenol melalui bahan potani memberikan spectrum polifenol unik yang meningkatkan kesihatan sel dan menggalakkan kepanjangan umur.

Manfaat Polifenol untuk Kulit Sihat dan Cantik Berseri

Kesimpulannya, untuk tidak menjadikan anda kelihatan lebih tua daripada usia sebenar, mengurangkan tanda penuaan yang ketara dilihat di wajah, pastikan polifenol menjadi pilihan utama anda setiap hari. Dengan polifenol, anda boleh menghentikan proses penuaan yang tidak sihat sekaligus menjadikan kulit anda kelihatan cantik berseri dan awet muda.


Bagaimana cara untuk dapatkan nutrisi yang kaya dengan Polifenol?


Cara untuk dapatkan nutrisi yang kaya dengan Polifenol, selain daripada mengamalkan pengambilan buah-buah dan sayur-sayuran, anda juga boleh amalkan pengambilan makanan tambahan (supplement). Antara cadangan supplement terbaik yang mengandungi sebatian polifenol yang hebat ini adalah:


Manfaat Polifenol untuk Kulit Sihat dan Cantik Berseri

Kedua-dua makanan tambahan ini, kaya dengan kandungan polifenol yang pelbagai jenis, dan sangat memberi manfaat kesihatan kepada tubuh badan secara menyeluruh.



Cara untuk mendapatkan Vivix Shaklee dan ResV Shaklee


Anda boleh menghubungi Atul di 0195733761 (Klik untuk Whatsapp) atau;

Klik disini untuk membuat pembelian secara kad kredit atau kad debit (Hubungi 0195733761 jika ada masalah pembelian)

Baca juga 👇




Atul Hamid | 0195733761
Pengedar Shaklee Anda
ID Shaklee: 1077444

Post a Comment

1Comments

Terima kasih sudi singgah, baca dan komen di blog Atul ;)

  1. Banyak manfaatnya yer. Perempuan kalau ada produk yang banyak manfaat macam ni mesti nak cuba. Produk Shaklee memang terbukti terbaik.

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !