5 restoran dengan perkhidmatan penghantaran makanan di Malaysia

Atul Hamid
3

5 restoran dengan perkhidmatan penghantaran makanan di Malaysia | Restoran dengan servis penghantaran makanan di Malaysia memang banyak. Boleh pilih mahukan servis dari restoran yang mana, bergantung pada makanan yang dikehendaki. Ada antara restoran ini halal dan ada yang tidak halal, sebagaimana yang akan dikongsikan di bawah ini, jadi sebelum membuat pesanan sila pastikan statusnya dulu. 


1. Bimala Prasad Caterers


5 Restoran Dengan Perkhidmatan Penghantaran Makanan di Malaysia


Katering vegetarian yang berpusat di Petaling Jaya ini berjaya menarik ramai pelanggan setia dengan set makan vegan mereka. Terdapat pelbagai tekstur dan rasa yang mereka tawarkan hanya dalam satu hidangan, seperti kuah India Selatan yang enak, akan berasa kenyang walaupun dengan hidangan yang kecil. 


Dan kebanyakan makanan mereka bebas daripada mana-mana jenis bawang. Untuk buat pesanan seeloknya ikuti media sosial mereka  kerana menu akan diberitahu dalam bentuk satu makanan pilihan 1 hari lebih awal untuk buat pesanan. Dengan melihat gambar makanan mewah mereka sahaja sudah cukup untuk memberi inspirasi kepada anda. 




2. Ordinary Eats


5 Restoran Dengan Perkhidmatan Penghantaran Makanan di Malaysia


Kepada anda yang memerlukan diet yang dapat menjaga anda, tetapi anda tidak risau dengan membuat pesanan makanan pada setiap hari, cubalah Ordinary Eats. Mereka merupakan sebuah syarikat yang menawarkan perkhidmatan yang lain dari yang lain dalam menyelesaikan sebahagian rancangan makan tengah hari anda satu bulan. 


Menghantar 2-3 kali seminggu, set bento seimbang mereka masing-masing mempunyai minimum 8 jenis tumbuhan atau sayuran, dengan menggunakan bahan-bahan sebenar, rempah premium, biji-bijian, gula, sedikit garam dan minyak dan mengelakkan daripada menggunakan daging tiruan sama sekali.  


Hidangan harian yang ditawarkan berbeza setiap hari bergantung kepada bahan segar yang dimiliki oleh mereka pada hari itu. Pelanggan akan dimaklumkan tentang makanan yang akan ditawarkan sehari sebelumnya. Ordinary Eats merupakan pilihan yang baik untuk dipertimbangkan jika anda ingin beralih ke tabiat makan yang lebih sihat secara keseluruhan. Sekiranya anda ingin mencuba hanya satu atau dua makanan, pilihan tersebut turut tersedia. 




3. Kaw Kaw Veg


5 Restoran Dengan Perkhidmatan Penghantaran Makanan di Malaysia


Sama ada Char Kuey Teow, Veggie Kurma atau Nasi Ayam Kunyit, rasa selesa yang biasa penggemar makanan Malaysia alami adalah pesanan yang mudah untuk Kaw Kaw Veg. Perniagaan keluarga kecil ini merupakan salah satu perkhidmatan penghantaran makanan vegan eksklusif pertama yang dimulakan di Lembah Klang lebih dari 2 tahun yang lalu, dan ianya tetap popular dengan harga yang berpatutan dan pelbagai rasa tempatan yang mengagumkan menjadikannya makanan yang sihat. 


Sebaik sahaja mengetahui dalang di sebalik syarikat tersebut iaitu Kugan, dan naik turun yang telah pasukan ini lalui untuk terus menjalankan perniagaan kecil mereka merupakan bukti keghairahan dan kesungguhan mereka untuk menyampaikan pilihan makanan yang lebih sihat kepada rakyat Malaysia yang tinggal di bandar. 


Menu mereka bertukar-tukar setiap minggu dan pada beberapa hari, anda dapat memilih antara daging dan daging bukan tiruan. Kaw Kaw Veg menghantar makan tengah hari pada hari bekerja kecuali hari Rabu. 




4. Brother Bean


5 Restoran Dengan Perkhidmatan Penghantaran Makanan di Malaysia


Jika anda sangat menggemari air soya tetapi selalu risau tentang tetra paks pakai buang dan botol plastik yang digunakan, Brother Bean telah pun menyediakan sistem penghantaran yang benar-benar tepat di kawasan anda. 


Meraikan tradisi lama dan sentuhan tersendiri dalam perniagaan, Brother Bean menjadikan air soya yang segar dengan menggunakan kacang soya Kanada dan menghantarnya ke depan pintu rumah anda. 


Dalam botol kaca yang berisi 1 liter ini, anda boleh memilih antara ingin air soya anda dimaniskan atau tidak. Setiap botol bersih yang dikembalikan kepada mereka akan memberikan anda rebat sebanyak RM2. 


Brother Bean juga turut menawarkan kopi buatan sendiri yang menggunakan kacang panggang yang berasal dari negeri Perak dan terdapat 2 variasi iaitu normal dan dalam bentuk pekat yang dapat memberikan kepada anda sebanyak 12 cawan kopi. 




5. V’Burger KL


5 Restoran Dengan Perkhidmatan Penghantaran Makanan di Malaysia


Syarikat katering yang pakar dalam membuat burger vegetarian, V’Burger sekarang ini tengah sibuk dengan melayani orang-orang yang kehilangan tempat tinggal dan miskin di bandar setiap seminggu sekali. 


Baru-baru ini mereka juga turut menawarkan penghantaran makan tengah hari untuk vegetarian. Walaupun pre-order  untuk makan tengah hari mereka tidak begitu konsisten, dengan mendapatkan sekotak makanan yang berpatutan akan kelihatan seperti makanan yang sebenar untuk anda. 


Kurang Yakin Kerana Sukar Nak Bezakan Restoran Halal Dan Non Halal 


Jika benar, ada baiknya gunakan khidmat Foodpanda. InshaAllah dengan bantuan servis penghantaran secara terus oleh Foodpanda ini dapat bantu berikan makanan yang sesuai dengan citarasa masing-masing. 


5 Restoran Dengan Perkhidmatan Penghantaran Makanan di Malaysia


Berasa kurang sihat atau mungkin malas untuk masak, boleh terus gunakan khidmat Foodpanda untuk order food kegemaran dari restoran yang ada di kawasan sekitar. 


Dengan menggunakan servis pesanan secara atas online di website atau aplikasi Foodpanda ini, semuanya sangat mudah hanya dengan menggunakan hujung jari dan dapat juga elakkan diri dari berada di tempat awam.


Post a Comment

3Comments

Terima kasih sudi singgah, baca dan komen di blog Atul ;)

  1. lapar pulak tengok semua menu tu, dahla belum lunch lagi

    ReplyDelete
  2. Bagusnya delivery yang soya tu..boleh pulangkan semula botol kaca. Dapat rebat pulak tu..

    ReplyDelete
  3. boleh rabun mata kalau bukak foodpanda nih… jahat tauu goda kita.. kita dahla patah kaki.. ahahaha

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !