Cara terbaik untuk dapatkan kulit cantik dan sihat seperti artis Korea

Atul Hamid
5

Cara terbaik untuk dapatkan kulit cantik dan sihat seperti artis Korea | Dapat kulit cantik berseri dan sihat macam artis Korea ni memang idaman setiap orang terutamanya wanita. Siapa yang mahu kulit bermasalah seperti berjerawat, berjeragat, kusam, liang pori besar, tona tak sekata dan kelihatan bercapuk terutamanya bila memakai alat solek, Rasa sedih dan stress bila mengalami masalah kulit macam ni. Bukan tak usaha, malah pelbagai cara telah dicuba untuk dapatkan kulit cantik, halus, mulus dan gebu ni. Tapi tetap sama. Kecewa rasa. Alangkah seronoknya kalau ada cara terbaik untuk dapatkan kulit cantik dan sihat ni kan?


Ramai yang mengalami masalah kulit sebenarnya.


Menurut sumber hasil kajian yang dijalankan pada April lalu membabitkan 400 responden berusia 10 hingga 50 tahun secara soal selidik mendapati sebanyak 90 peratus daripadanya pernah berdepan dan sedang mengalami masalah jerawat. Sebanyak 68 peratus mengaku mendapat jerawat pada usia belasan tahun dan 68 peratus melaporkan kerap mendapat jerawat wajah yang teruk. Sedihkan lihat peratusan yang mengalami masalah kulit. Ini baru masalah kulit berjerawat, belum campur jeragat, kusam dan lain-lain lagi.



Sebenarnya entri Atul kali ini adalah hendak berkongsi cara terbaik untuk dapatkan kulit cantik dan sihat seperti artis Korea. Tapi sebelum Atul mengulas lebih lanjut, tahukah awak sebenarnya untuk memiliki kulit cantik dan sihat, selain perlu menggunakan set penjagaan kulit yang sesuai dengan jenis kulit, awak perlu mengamalkan pengambilan vitamin atau suplemen untuk kulit cantik. Ini kerana kulit juga memerlukan nutrisi untuk menyokong kesihatan kulit dari dalaman. Bila dalaman kita sihat, barulah kulit juga akan sihat dan cantik. Ha mesti tertanya-tanyakan vitamin apa yang diperlukan untuk dapatkan kulit cantik macam kulit artis Korea?


Cara terbaik untuk dapatkan kulit cantik dan sihat seperti artis Korea


Untuk pengetahuan semua, terdapat enam jenis vitamin yang bagus untuk kulit seperti vitamin A, B, C, E,Protein dan Zink. Walaupun vitamin-vitamin ini boleh dapat di pasaran dari pelbagai jenama, tapi Atul nak ajak awak cuba amalkan vitamin kulit cantik dari Shaklee. Ini kerana vitamin Shaklee terbukti berkesan dan selamat untuk diamalkan.a Baiklah, jom teruskan membaca sampai habis, sebab ada kejutan istimewa buat awak di akhir entri ini.

 

6 Vitamin Shaklee terbaik untuk kulit cantik dan sihat macam artis Korea

 

Vitamin A (Carotomix)

Walapun vitamin A popular dengan kesihatan mata, namun vitamin A jug sebenarnya bagus untuk kesihatan kulit. Antara manfaat vitamin A untuk kulit adalah:

  • Kaya dengan antioksidan seperti betakaroten yang berfungsi untuk mencegah pertumbuhan kanser pada kulit
  • Memperbaiki struktur kulit yang rosak dan memelihara struktur kulit yang sihat,
  • Mengurangi kedutan dan garis halus,
  • Mengatasi kulit kusam pada wajah,
  • Menghaluskan kulit, dan
  • Membantu mengawal jerawat.

 

Vitamin B (B-Complex with Asid Folic)


Vitamin B kompleks membantu meningkatkan kesihatan kulit. Sebuah kajian tahun 2018 menunjukkan bahawa vitamin B Kompleks mampu membantu tubuh menghasilkan sel-sel kulit baru yang lebih sihat. Sebaliknya, kekurangan vitamin B Kompleks dapat menyebabkan penyakit kulit berlaku seperti alergi dan kekeringan. Antara manfaat vutamin B terhadap kulit adalah:

  • Niacinamide (Vitamin B3) membantu menghalang kemunculan tanda-tanda penuaan dan perubahan warna kulit.
  • Asid Pantotenik (Vitamin B5) membantu mengatasi jerawat dan penuaan kulit.

Protein (Energizing Soy Protein - ESP)

Untuk mereka yang mementingkan kesihatan dan kecantikan kulit, perlu memastikan pengambilan protein yang cukup setiap hari. Ini kerana protein merupakan komponen utama dalam semua sel, termasuklah kulit, rambut dan kuku.


Jika paras protein dalam badan rendah, ia boleh menjejaskan kadar hormon dalam badan. Keadaan ini menyebabkan berlakunya kulit berminyak, mengelupas, berbintik perang, jerawat, jeragat dan masalah-masalah lain juga. Protein penting kepada kulit kerana kulit sendiri adalah protein. Antara manfaat protein untuk kulit cantik dan sihat adalah:

  • Membantu menghasilkan sel kulit baru bagi menggantikan sel kulit lama atau yang telah rosak.
  • Membantu membina kolagen untuk mengekalkan keelastikan kulit agar sentiasa nampak awet muda.
  • Membaikpulih sel yang rosak dan bina sel baru
  • Membantu pemulihan luka dan mengurangkan parut
  • Merangsang pembentukan semula kulit dan otot
  • Mengurangkan kedutan dan agen anti-penuaan
  • Mengembalikan keserian kulit dan kepejalan otot
  • Mengurangkan kesan parut
  • Mengurangkan jeragat, garis halus dan kedutan

Vitamin C (Sustained release Vita-C Plus)

Vitamin C adalah salah satu vitamin yang penting untuk kesihatan kulit. Vitamin C dikenali sebagai asid askorbik dan kaya dengan antioksidan. Vitamin C banyak ditemui pada lapisan epidermis kulit (lapisan luar kulit) dan dermis (lapisan dalam kulit) juga. Antara manfaat vitamin C untuk kecantikan kulit adalah:

  • Menggalakkan penghasilan kolagen
  • Melindungi kulit daripada sinaran UV yang bahaya
  • Melambatkan dan mencegah penuaan serta mengurangkan kedutan kulit
  • Mencegah dan mengatasi kulit kering
  • Mempercepatkan penyembuhan luka dan mengurangkan keradangan kulit
  • Menyekat pembentukan pigmen yang menjadi punca utama jeragat
  • Menguurangkan kemerahan pada jerawat dan mengecutkan jerawat
  • Menjadikan kulit sihat dan lembut.

 

Vitamin E (Vita E Complex)

Vitamin E merupakan vitamin yang sangat sinonim dengan kecantikan dan kesihatan kulit. Juga kaya dengan antiosidan yang bertindak mengurangkan kerosakan kulit yang disebabkan oleh radikal bebas. Antara manfaat vitamin E untuk kulit adalah:

  • Melindungi kulit dari kerosakan akibat sinaran UV matahari.
  • Membantu mengatasi kulit yang kasar dan kering, serta bantu melembutkan kulit
  • Melambatkan proses penuaan
  • Mengurangkan kedutan dan garis halus
  • Membantu pudarkan parut dan jerawat
  • Melambatkan pembentukan melanin dan pigmen kulit yang menyebabkan jeragat

 

Zink (Zinc Plus)

Zink merupakan salah satu mineral yang memainkan peranan penting dalam tubuh dan juga perlu untuk kecantikan dan kesihatan kulit, Kekurangan Zink akan menyebabkan kulit mengalami kegatalan, ruam dan kekeringan. Antara manfaat zink untuk kecantikan dan kesihatan kulit adalah;

  • Membantu penyembuhan luka di kulit dengan lebih cepat.
  • Bantu melindungi kulit dari kerosakan akibat sinar UV.
  • Bantu mengurangkan, mengawal dan mengecutkan jerawat

 

Perlu ke ambil keenam-enam vitamin kulit cantik ni?

Jika awak mempunyai masalah kulit yang kritikal, sangat digalakan. Tetapi jika tidak, awak boleh ambil berperingkat mengikut keperluan tahap kesihatan kulit awak. Dari semua vitamin Shaklee untuk kulit cantik ni, Atul suka cadangkan awak ambil set kulit cantik Shaklee yang paling basic, iaitu ESP dan Vitamin C. Set kecantikan Shaklee basic ini merupakan set paling laris yang ramai beli ketika baru hendak mencuba vitamin Shaklee. ESP dan vitamin C merupakan pilihan terbaik untuk dapatkan kulit cantik dan sihat.

Berikut Atul kongsikan testimoni yang pengguna yang telah mengamalkan set kecantikan Shaklee basic ini.


Cara terbaik untuk dapatkan kulit cantik dan sihat seperti artis Korea

Cara terbaik untuk dapatkan kulit cantik dan sihat seperti artis Korea

Cara terbaik untuk dapatkan kulit cantik dan sihat seperti artis Korea

 
 

Ha macam mana tengok hasil mereka yang telah mengambil ESP dan vitamin C Shaklee? Seronokkan lihat kulit mereka berubah jadi semakin cantik dan sihat. Berminat tak nak cuba set ini?

Kejutan buat awak, sebenarnya sekarang set kecantikan Shaklee ini tengah promosi tau. Ya, Shaklee tawarkan harga Rahmah untuk set kecantikan Shaklee basic ini. Berikut merupakan penerangan tentang promosi harga rahmah set kecantikan Shaklee

 

Cara terbaik untuk dapatkan kulit cantik dan sihat seperti artis Korea

 Terdapat dua pilihan promosi harga rahmah Set Kecantikan Shaklee

Set A

ESP + Vitamin C : Hanya RM99 sahaja!

Harga asal RM 288

Percuma Keahlian bernilai RM35


Set B

2 ESP + 2 Vitamin C : Hanya RM188!

Harga asal RM 576

Percuma Keahlian bernilai RM35 dan Percuma penghantaran RM10


Menarikkan promosi Shaklee dengan harga rahmah ni? Jadi, dapatkan hari ini juga, lambat-lambat nanti takut kehabisan stok pula.


Akhir kata, untuk mendapat kulit cantik dan sihat macam kulit artis Korea, perkara utama yang wajib dilakukan adalah melakukan dengan KONSISTEN. Awak perlu konsisten mengamalkan pengambilan vitamin kulit cantik setiap hari barulah hasilnya akan kelihatan dengan cepat dan memuaskan.

Oh ya, sekiranya berminat untuk dapatkan vitamin kulit cantik Shaklee atau set kecantikan Shaklee basic dengan harga rahmah, awak boleh tekan gambar dibawah untuk terus hubungi Atul.

 

Terima kasih kerana sudi membaca entri Atul sampai habis.


#NextLevelBlogging
#Blogmegashaklee
#ShakleeThrive2023
#ShakleeTriumph2023
#atulhamid

Post a Comment

5Comments

Terima kasih sudi singgah, baca dan komen di blog Atul ;)

  1. Cantik betul muka. Nampak ketara perubahan lepas amalkan shaklee ni

    ReplyDelete
  2. Ohh wowo...
    The before after usage really can tell how good the product. Thanks for sharing this here, beautiful skin is priceless. Cheers SiennyLovesDrawing

    ReplyDelete
  3. Memang nampak beza sebelum pakai dan lepas menggunakan produk ini. Sapa yang ada masalah kulit jangan ragu-ragu untuk dapatkan produk ini di pasaran.

    ReplyDelete
  4. Wah memang nampak sgt berbeza bila consume produk Shaklee ni. Ni promo sampai bila ? Kak pip baca yg part last harga promo , tapi x nampak pula date smpai bila ...

    ReplyDelete
  5. memang confirm kulit kita kena amik vitamin dalaman. Tak boleh tepek luaran je
    tak seimbang kulit kita luar dan dalam

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !