Showing posts with label Review Perlis. Show all posts
Showing posts with label Review Perlis. Show all posts

Dinner di Dhiya Ikan Bakar & Seafood Kuala Perlis


Ini kisah 27hb Februari yang lalu, Atul sekeluarga pergi dinner di Dhiya Ikan Bakar & Seafood Kuala Perlis. Ini pertama kali makan disini. Selalunya kami makan di tempat lain, dimana? Nanti Atul update di lain entry ya.

Dinner di Dhiya Ikan Bakar & Seafood Kuala Perlis

Dinner di Dhiya Ikan Bakar & Seafood Kuala Perlis

Dhiyaa Ikan Bakar & Seafood menyediakan kawasan yang sangat selesa, luas serta ada tempat untuk anak-anak bermain. So, ibu bapa bolehlah fokus makan. hehe

Dinner di Dhiya Ikan Bakar & Seafood Kuala Perlis

Dinner di Dhiya Ikan Bakar & Seafood Kuala Perlis

Dinner di Dhiya Ikan Bakar & Seafood Kuala Perlis

Dinner di Dhiya Ikan Bakar & Seafood Kuala Perlis
Anak-anak Atul seronok bermain + angin laut yang kuat
Dinner di Dhiya Ikan Bakar & Seafood Kuala Perlis
Atul pun sibuk nak bergambar haha
Makanan laut di sini segar-segar dari laut. Nak buat masak apa, bagitahu je kedai, nanti mereka akan masakkan.

Dinner di Dhiya Ikan Bakar & Seafood Kuala Perlis

Dinner di Dhiya Ikan Bakar & Seafood Kuala Perlis

Dinner di Dhiya Ikan Bakar & Seafood Kuala Perlis

Jika seekor ikan, nak buat 2 masakan pun boleh. Macam Atul hari tu, buat 2 masakan, Ikan Sweet Sour & Ikan steam untuk anak-anak.

Dinner di Dhiya Ikan Bakar & Seafood Kuala PerlisDinner di Dhiya Ikan Bakar & Seafood Kuala Perlis

Kedai Makanan dan Minuman Dhiya Ikan Bakar & Seafood ini juga menyediakan tempat letak kereta yang luas. So, datang sini memang tak perlu risau nak parking kat mana. Siap ada staff yang jaga parkir & tunjuk pada pelanggan dimana ada parkir yang kosong.

Dinner di Dhiya Ikan Bakar & Seafood Kuala Perlis
Tempat Parkir Dhiya Ikan Bakar & Seafood
Di sini juga, ada jual sate. So, kalau ada rasa nak makan sate pun boleh

Dinner di Dhiya Ikan Bakar & Seafood Kuala Perlis

Di kedai ni kalau nak buat tempahan dulu pun boleh. Masa Atul pergi hari tu, ada yang dah siap buat tempahan meja. Rupa-rupanya mereka sekeluarga buat sambutan hari jadi. Nak tahu macam mana proses untuk tempah boleh hubungi kedai dahulu atau pergi terus ke Dhiya Ikan Bakar & Seafood Kuala Perlis ini. Berikut adalah detail tentang kedai ↴

Facebook: Dhiya Ikan Bakar and Sefood
Lokasi: Map
Alamat: Dhiya Ikan Bakar and Seafood, 02000 Kuala Perlis, Malaysia
Waktu Operasi:  Isnin - Ahad | 16:00 - 01:00
Dinner di Dhiya Ikan Bakar & Seafood Kuala Perlis
Dhiyaa bergambar di Dhiya Ikan Bakar & Seafood
Okaylah, itu saja perkongsian hari kali ini. Kedai makan Dhiya Ikan Bakar & Seafood ni sesuai sangat jika anda ingin datang beramai-ramai, dan ingin berkumpul dengan ahli keluarga.

Jika anda jenis yang tidak suka suasana sibuk atau "crowded" dan ingin makan dengan tenang sambil menikmati hembusan angin laut yang mendamaikan, sangat-sangat sesuai di kedai ini.

Oh ya, kalau nak tahu rasanya sedap atau tidak, harga mahal atau murah, jangan lupa datang ke Dhiya Ikan Bakar & Seafood Kuala Perlis. Anda pasti akan berpuasa hati 

Selamat Menjamu Selera di Dhiya Ikan Bakar & Seafood Kuala Perlis

Continue Reading

Laksa Kuala Perlis Sedap Pilihan Atul Hamid

Assalamualaikum,

Hai, ada yang suka laksa tak? atau hantu laksa? Kalau YA, kita geng. Yeay!

Laksa Kuala Perlis Sedap Pilihan Atul Hamid

Memandangkan hari ini suami Atul bawa Atul dan anak-anak pergi makan Laksa Kuala Perlis, jadi, hari ini Atul nak berkongsi lokasi kedai laksa sedap di Kuala Perlis  yang selalu Atul pergi dan menjadi pilihan Atul kalau nak makan laksa.

Manalah tahu, kot-kot nanti awak datang ke Perlis, bolehlah cuba laksa di kedai yang Atul selalu pergi ni. Atul bagi 5 bintang tau untuk laksa di kedai ni.

Okay, kedai laksa yang Atul maksudkan adalah D'Adna Laksa House namanya. Lokasinya terletak di Jalan Sarawak, Kuala Perlis, Perlis.

Di kedai ni, awak boleh pilih samada nak makan laksa disitu atau nak bungkus bawa balik. Selalu Atul pergi sana, pasti akan makan di situ. Sedap makan laksa panas-panas ni. Masa Atul pergi baru-baru ni, Atul pilih makan disitu dan bungkus kuah laksa bawa balik. Atul beli kuah laksa je, sebanyak 1/2kg. hehe. 1/2kg ni Atul boleh makan 2x je untuk seorang. Jadi, kalau awak rasa nak makan laksa banyak, bolehlah beli banyak kilo kuah laksa tu.

Eh, bukan kuah laksa je boleh beli bungkus, laksa pun boleh beli bungkus tau. Harga kena tanya orang kedai.

Kalau awak nak tahu, setiap kali Atul ke kedai ni, Atul pasti akan order laksa special hehe. Okay, ini perbezaan antara Laksa Biasa & Laksa Special. Mangkuk pun berbeza saiz tau

Laksa Kuala Perlis Sedap Pilihan Atul Hamid
Perbezaan Laksa Special (Telur sebiji, laksa lebih), Laksa biasa telur separuh.

Laksanya sedap, tak pedas. Tapi kalau awak sejenis makan pedas, jangan risau. Ada hirisan cili padi yang akan diberi pada awak. So, awak boleh makan ikut tahap pedas yang awak nak.

Laksa Kuala Perlis Sedap Pilihan Atul Hamid
Cili Padi

Kalau rasa nak lagi umpphh... boleh letak otak udang juga. Kalau Atul, okay dah. Tapi kalau suami Atul memang dia akan letak. Tak tahulah berapa sudu letaknya, tapi setiap kali makan, memang dia akan letak. Lagi sedap katanya kalau letak.

Laksa Kuala Perlis Sedap Pilihan Atul Hamid
Pes Otak Udang

Kalau ada bawak anak, tapi anak awak tak nak kuah, atau tak makan pedas, awak boleh je minta laksa kosong untuk budak. Nak letak sayur boleh, taknak sayur nak telur saja pun boleh. Awak boleh minta pada orang kedai tu.

Laksa Kuala Perlis Sedap Pilihan Atul Hamid
Laksa kosong, Telur sebiji, letak kicap. hehe

1 lagi yang specialnya di kedai ni, mereka disini ada yang makan laksa dengan pulut panggang. Pulut udang panggang ni, 0.50sen 1 kalau tak silap Atul. Nak beli bawa balik makan dalam kereta pun boleh. Suami Atul selalulah makan 'cucoq' ni kalau datang sini. Pernah sekali datang sini dulu, habis pulut panggangnya. Memang laku betul.

Laksa Kuala Perlis Sedap Pilihan Atul Hamid
Pulut Udang Panggang
Laksa Kuala Perlis Sedap Pilihan Atul Hamid
Cara mereka makan, tapi kami makan asing. (Gambar Google)

Inilah kuah laksa yang Atul bagitahu Atul bungkus tadi tu.

Laksa Kuala Perlis Sedap Pilihan Atul Hamid
Kuah Laksa Bungkus 1/2 kg

Hasil selepas makan laksa. Licin baq ang!

Laksa Kuala Perlis Sedap Pilihan Atul Hamid
Dah habis hehe Licin kan?
Tengok tu, kusyuk tak? hehe Sebenarnya ini gambar curi, taktahu bila masa suami Atul snap gambar-gambar ni. haha nampak sangat fokus makan laksa kan? Itu pun selepas selesai suap anak Atul yang nombor 2 makan.

Laksa Kuala Perlis Sedap Pilihan Atul Hamid

Laksa Kuala Perlis Sedap Pilihan Atul Hamid
Adik dah kenyang, ibu makanlah laksa tu puas-puas. 

Jadi, kalau awak semua nak rasa makan laksa di Kedai Laksa D'Adna ini, awak boleh datang ke kedai ini, ikut alamat di bawah ini.

Laksa Kuala Perlis Sedap Pilihan Atul Hamid

Laksa Kuala Perlis Sedap Pilihan Atul Hamid

Laksa Kuala Perlis Sedap Pilihan Atul Hamid

Okay, ini Lokasi D' Adna Laksa House yang awak boleh ikut, kalau awak tak dapat nak cari dengan cara manual.



So, dengan adanya Maps ini, bolehlah awak semua pergi cuba makan laksa D'Adna jika ada yang belum pernah merasainya. Pasti korang tak menyesal & akan repeat datang makan lagi di kedai ini.

Okaylah, Selamat menjamu selera buat semua penggemar laksa.


Continue Reading

Nasi Kerabu Sedap Di Perlis


Assalamualaikum & selamat petang

Atul nak tanya, siapa suka makan nasi kerabu? Ada tak yang suka sangat-sangat, pegi mana-mana kalau boleh mesti nak cari nasi kerabu. Memang tak jemu lah kalau kerap makan pun

NASI KERABU SEDAP DI PERLIS


Kalau korang nak tahu, Atul ni baru je belajar makan nasi kerabu ni. hehe

Pertama kali Atul makan nasi kerabu masa di Merbok, Kedah. Kawan UiTM Atul buatkan, kebetulan masa tu pergi rumah dia, dia tengah buat nasi kerabu, jadi merasalah Atul makan.

Tapikan sepatutnya makan nasi kerabu ni letak lauk, gaul ulam & kelapa parut tu kan, tapi waktu tu atul rasa nasi & kelapa parut tu sikit je. Memang buat rasa je Hehe almaklumlah, tak reti nak makan.

Tapi, semalam suami bawa pergi 1 kedai ni, kedai ni memang popular dengan nasi kerabu. Dulu orang panggil kedai tu dengan nama nasi kerabu KTM Arau. Kalau tak silap Atul, nama tu masih digunakan lagi walapun kedai tu ada nama sendiri. Sebabnya lokasi kedai tu dekat sangat dengan stesen keretapi Arau.

Sebelum ni kalau Atul pergi situ, Atul akan ambil nasi lemak & Milo Ais. Memang sedap nasi lemaknya, lauk boleh pilih pulak tu. Milo ais pun kaw punya! Pekat & manis hehe.

Tapi semalam Atul nak cuba rasa nasi kerabu, & memang terbaik lah. Rasanya juga kena dengan selera Atul. Semalam Atul ambil nasi kerabu lauk daging tumis kunyit kot hehe (atul pun xtahu nama menu, cuma rasanya ada rasa kunyit) dan keropok.

NASI KERABU SEDAP DI PERLIS
Nasi Kerabu yang Atul makan Semalam
NASI KERABU SEDAP DI PERLIS
Keropok untuk dimakan dengan nasi kerabu (tinggal sikit sebab kena makan ngan Aaqif)

Manakala suami Atul pulak makan nasi dagang ikan Tongkol

NASI KERABU SEDAP DI PERLIS
Nasi Dagang Ikan Tongkol

Patutla ramai orang yang datang ke kedai ni, walaupun kedainya ke ceruk sikit, dan tak kisahlah kenapa ramai yang kata kedai tu tempat nasi kerabu sedap di Perlis. 

Kalau nak tahu, nama kedai tu MEK SITI KANTIN KTMB ARAU. Disitu ada jual nasi kerabu, nasi lemak, nasi dagang & nasi putih. Pilihan lauk juga pelbagai.

Kedai MEK SITI KANTIN KTMB ARAU ni buka dari pagi, tapi tutup Atul tak pasti jam berapa. hehe Jadi kalau nak makan pagi, nak makan tengahari bolehla datang ke kedai MEK SITI KANTIN KTMB ARAU ni.

Ini serba sedikit butiran tentang kedai MEK SITI KANTIN KTMB ARAU:

Alamat: Arau, 02600 Arau, Perlis, Malaysia
Kordinat: 6.4281221, 100.2700026
Nomber Telefon: +60 13-430 3968

NASI KERABU SEDAP DI PERLIS
Inilah Kedai Mek Siti Kantik KTMB Arau

NASI KERABU SEDAP DI PERLIS

NASI KERABU SEDAP DI PERLIS

NASI KERABU SEDAP DI PERLIS

NASI KERABU SEDAP DI PERLIS

NASI KERABU SEDAP DI PERLIS

NASI KERABU SEDAP DI PERLIS

Maaf ye, gambar nasi lemak tiada, nanti kalau Atul pergi lagi, Atul ambil gambar ye.

Terima kasih.

atulhamid
Klik Gambar Untuk Order Shaklee
Continue Reading