Fungsi Vitamin C Pada Tubuh Yang Perlu Diketahui

Atul Hamid
0
Selalu rasa kurang sihat? Terutama sekali ketika hari hujan mahupun cuaca panas. Tahukah anda, sebenarnya vitamin C sentiasa ada bertindak sebagai penyelamat kerana fungsi vitamin C sangat memainkan peranan penting terhadap tubuh manusia.
Vitamin C sangat penting untuk keseluruhan perkembangan dan pemulihan sel-sel kita. Selain sangat terkenal akan fungsinya dalam menyokong sistem imun sihat, ia juga merupakan antioksidan yang kuat dan berupaya membantu melawan radikat bebas, menyokong proses penuaan yang sihat dan menyokong penyembuhan penyakit.

Oleh kerana vitamin C tidak dihasilkan oleh tubuh dengan sendiri, jadi ianya perlu diambil daripada sumber buah-buahan, sayur-sayuran, dan suplemen vitamin C. Optimumlan tahan vitamin C anda dan nikmati kesihatan yang menakjubkan!

Berikut merupakan fungsi vitamin C terhadap tubuh yang perlu kita tahu.

Kesihatan Imun dan Sistem Saraf
Fungsi Vitamin C Pada Tubuh Yang Perlu Diketahui

Salah satu fungsi terpenting yang diberikan oleh vitamin C adalah untuk menyokong sistem imun dan saraf kita. Tubuh mereka yang mempunyai keperluan vitamin C yang mencukupi, mampu mencegah jangkitan berbanding mereka yang kekurangan vitamin C

Kulit Berseri dan Tanpa Cela

Fungsi Vitamin C Pada Tubuh Yang Perlu Diketahui

Vitamin C diperlukan bagi menghasilkan kolagen, sejenis protein yang memainkan peranan penting dalam struktur tubuh kita. Kolagen mampu meminimumkan kedutan, tompok-tompok peningkatan usia dan pigmentasi daripada terdedah kepada cahaya matahari. Ia juga membantu menjadikan warna tona kulit lebih baik dan sekata.

Meningkatkan Penyembuhan
Fungsi Vitamin C Pada Tubuh Yang Perlu Diketahui
Vitamin C diperlukan untuk menyembuhkan luka dibadan kita, membaiki dan mengekalkan tulang rawan yang sihat, tulang, gigi, dan kulit. Kajian menunjukkan kekurangan vitamin C dikaitkan dengan kekurangan pembentukan kolagen dan kelewatan pada penyembuhan luka. Orang yang mengalami kekurangan vitamin C yang teruk mungkin kehilangan gigi, gusi berdarah dengan mudah dan hilang kekuatan tulang mereka.

Menyokong Penyerapan Zat Besi
Vitamin C meningkatkan penyerapan besi, mineral penting untuk pembentukan normal sel-sel darah merah dan hemoglobin.


Fungsi Vitamin C Pada Tubuh Yang Perlu Diketahui


Untuk pastikan anda mendapat rumusan vitamin C terbaik yang mana ia dibebaskan secara berperingkat, anda boleh dapatkan vitamin C daripada keluaran Shaklee. Ini kerana keistimewaan Shaklee adalah:

# Sustained Release Vita-C PlusTM adalah produk semula jadi yang diperolehi daripada ekstrak jagung yang sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif.

# Ia mempunyai sistem pelepasan berperingkat yang melepaskan 500mg vitamin C dalam masa lima jam untuk meningkatkan penggunaan vitamin C dan mengurang pembaziran. Ini bersamaan dengan pengambilan satu setengah biji oren setiap jam selama lima jam.

# Diperkayakan dengan 120mg bioflavonoid sitrus yang bertindak secara sinergi dengan vitamin C, untuk meningkatkan lagi keberkesanannya.

Selain itu, tahukah anda bahawa 1 biji vitamin C Shaklee bersamaan 7.5 biji oren 

Fungsi Vitamin C Pada Tubuh Yang Perlu Diketahui

Baca juga: 

Sumber: Shaklee Malaysia

Untuk membuat belian Vitamin C Shaklee, anda boleh tekan disini Beli Vitamin C Shaklee
atau boleh juga hubungi Atul di +60195733761  (http://atulhamid.wasap.my) atau tekan pada gambar dibawah
http://www.wasap.my/60195733761/vitaminCShaklee

---------------------------------------------------------------

LOVE LIFE, LOVE SHAKLEE!
Your Most Wanted SID -Atul Hamid-
ID NO. - 1077444
untuk order dan pertanyaan,
sila add saya di fb saya, Atul Hamid
atau follow IG saya Kedai Vitamin Kangar
atau email di zatulzarida@gmail.com
atau sms (wa) +6019-5733761


Post a Comment

0Comments

Terima kasih sudi singgah, baca dan komen di blog Atul ;)

Post a Comment (0)

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !