Showing posts with label ESP Shaklee. Show all posts
Showing posts with label ESP Shaklee. Show all posts

6 cara protein bantu kurus

6 cara protein bantu kurus | "Badan kurus dah, tapi masih ada yang menggeleber, jatuh 😓 bentuk badan tak cantik. Aduh nak buat macam mana ni?" Mesti ramai yang ada masalah macam ni kan? Sebenarnya, untuk kelihatan kurus, langsing dan memiliki bentuk tubuh yang cantik, sila jangan abaikan pengambilan protein. Kekurangan sumber protein dalam diet seharian merupakan salah satu punca kenapa berlakunya kegemukan dan bentuk badan tidak cantik.

6 cara protein bantu kurus

Jadi, hari ini Atul ingin kongsikan 6 cara protein bantu anda kelihatan kurus, langsing dan memiliki bentuk tubuh yang cantik.

6 cara protein bantu kurus

Protein bantu kurangkan hormon lapar

Protein mengurangkan tahap hormon kelaparan (ghrelin), sementara ia meningkatkan hormon mengurangkan selera makan (GLP-1, peptida YY, cholecystokinin).

 Protein bantu bakar lebih banyak kalori

Pengambilan protein yang tinggi boleh membakar lebih 80-100 kalori setiap hari, dengan satu kajian menunjukkan peningkatan sebanyak 260 kalori jika makan berlebihan. Sekitar 20-30% kalori protein dibakar ketika tubuh memproses protein.

Protein bantu mengenyangkan

Mengamalkan pemakanan yang tinggi protein bantu mengenyangkan dalam tempoh yang lebih lama. Ptotein mampu membuatkan anda kurang rasa lapar dan memotong selera makan, berbanding pemakanan rendah protein.

Protein bantu mengurangkan craving

Pengambilan protein boleh mengurangkan keinginan untuk makan dan keinginan untuk mengunyah pada lewat malam. Selain itu, ia juga mampu mengurangkan keinginan untuk mengambil makanan dan minuman manis. 

Protein bantu turunkan berat

Amalan pengambilan protein tinggi membantu penurunan berat badan, walaupun tanpa pengiraan kalori, portion control, atau menyekat pengambilan karbohidrat. Peningkatan sederhana dalam pengambilan protein juga dapat membantu mencegah kenaikan berat badan.

 Protein bantu singkirkan lemak dan kekalkan metabolisma

Pengambilan protein ketika menurunkan berat badan membantu menyingkirkan lemak dengan lebih efektif. Kandungan asid amino yang terdapat dalam protein membantu otot terbentuk dengan lebih baik dan membuatkan anda memiliki bentuk tubuh yang cantik. Selain itu, ia juga bantu mengekalkan tahap metabolisma tubuh anda.


Itulah 6 cara bagaimana protein membantu anda kurus. Menarikkan? Jadi apakah perasaan anda selepas membaca 6 cara protein bantu kurus ni? Mesti rasa nak ambil protein sekarang juga kan?

Tapi sebelum nak ambil protein tu perlu diingatkan, pastikan sumber protein yang anda ambil itu mestilah bebas kolesterol, bebas lemak, dan bebas gula tambahan. Atau anda boleh semak ciri-ciri memilih sumber protein terbaik terlebih dahulu agar tidak tersalah pilih.

Atau cara mudah dapatkan makanan yang kaya dengan sumber protein, bebas kolesterol, bebas lemak, bebas gula tambahan, dan sudah semestinya sangat mudah disediakan adalah dengan mengambil Protein ESP Shaklee dan Protein Cinch Shake Shaklee

6 cara protein bantu kurus

Atul sangat-sangat mencadangkan anda mengamalkan pengambilan salah satu protein Shaklee yang Atul nyatakan diatas atau amalkan kedua-duanya sekali amatlah digalakkan. Hal ini kerana kedua-dua sumber protein yang Atul nyatakan ini sangat berkhasiat, kaya dengan vitamin dan mineral yang diperlukan tubuh, bebas kolesterol, bebas lemak, bebas gula tambahan, mempunyai indeks glisemik yang rendah. Terbukti membantu anda mendapat badan yang sihat, bentuk tubuh yang cantik, dan otot yang sihat.

Baca juga: Adakah Protein menjadikan badan gemuk?

 

6 cara protein bantu kurus

Resipi ESP Shaklee Yang Sangat Lazat dan Menyelerakan

Tahniah Atul ucapkan kerana anda telah minum ESP Shaklee dan semestinya telah jatuh cinta dengannya kerana banyak khasiat yang anda dapat setelah mengamalkan ESP Shaklee ini, bukan?

Jadi, kali ini Atul ingin kongsikan beberapa resipi istimewa ESP Shaklee yang sangat lazat dan menyelerakan sehingga membuatkan anda rasa ingin meminumnya setiap masa.


Resipi ESP Shaklee Yang Sangat Lazat dan Menyelerakan


Resipi ESP Shaklee: Smoothie Betik dan Halia

Resipi ESP Shaklee Yang Sangat Lazat dan Menyelerakan

Resipi smoothie betik dan halia membantu meredakan perut. Betik dapat membantu proses penghadaman, dan halia yang memberi rasa segar merupakan kombinasi duo yang menarik. Minuman yang enak dengan rasa tropika semestinya menjadi pilihan ramai!

Bahan-bahan: 
3 sudu besar ESP Soy Protein Isolate Powder 
1 cawan betik (potong & disejukkan) 
2 sudu teh halia (potong kecil) 
½ cawan perahan lemon
1 cawan ais
½ cawan air

Cara bancuh: 
Masukkan kesemua bahan-bahan ke dalam pengisar, kemudian bancuh sehingga sebati. 


Resipi ESP Shaklee: Smoothie Nanas dan Oren

Resipi ESP Shaklee Yang Sangat Lazat dan Menyelerakan


Buah oren dan nanas yang tinggi kandungan vitamin C ini memberikan anda rasa segar yang  berpanjangan. Ia juga boleh dijadikan sebagai snek yang lazat!

Bahan-bahan: 
3 sudu besar ESP Soy Protein Isolate Powder 
1 cawan nanas 
1 cawan oren 
1 cawan susu rendah lemak 
1 cawan ais

Cara bancuh: 
Masukkan kesemua bahan-bahan ke dalam pengisar, kemudian bancuh sehingga sebati. 


Resipi ESP Shaklee: Smoothie Mangga dan Anggur

Resepi ESP Shaklee Yang Sangat Lazat dan Menyelerakan

Buah manga yang tinggi dengan vitamin serta serat merupakan kombinasi yang terbaik dengan tambahan buah anggur yang mengandungi polifenol, untuk manfaat kesihatan. Minuman yang lazat ini memberi rasa kenyang sehingga ke hidangan seterusnya.

Bahan-bahan: 
3 sudu besar ESP Soy protein Isolate Powder 
1 cawan susu rendah lemak 
½ cawan anggur tanpa biji 
½ cawan mangga  
1 sudu kecil biji chia 
1 cawan ais

Cara bancuh: 
Masukkan kesemua bahan-bahan ke dalam pengisar, kemudian kisar sehingga sebati.


Resipi ESP Shaklee: Smoothie Avocado

Resepi ESP Shaklee Yang Sangat Lazat dan Menyelerakan

Mengandungi kandungan lemak sihat, tekstur avokado yang penuh krim serta lembut menjadikan ia minuman enak dan berkhasiat untuk diminum  sebagai sarapan pagi.  Ia memberikan anda nutrisi yang lengkap serta membuatkan anda berasa kenyang.

Bahan-bahan: 
3 sudu besar ESP Soy protein Isolate Powder 
1 cawan susu rendah lemak 
1 cawan avokado 
1 cawan ais

Cara bancuh: 
Masukkan kesemua bahan-bahan ke dalam pengisar, kemudian bancuh sehingga sebati.


Resipi ESP Shaklee: Smoothie Pisang Oat

Resepi ESP Shaklee Yang Sangat Lazat dan Menyelerakan

Pisang membekalkan tenaga serta sumber kalium yang tinggi kepada badan. Kalium baik untuk jantung dan membantu dalam penyerapan kalsium. Resipi smoothie pisang oat yang lazat ini pastinya membuatkan anda berasa cergas untuk menjalani aktiviti harian.

Bahan-bahan: 
3 sudu besar ESP Soy Protein Isolate Powder 
2 sudu besar oat 
2 pisang (saiz kecil) 
1 cawan susu rendah lemak 
1 cawan ais 

Cara bancuh: 
Masukkan kesemua bahan-bahan ke dalam pengisar, kemudian bancuh sehingga sebati. 


Resipi ESP Shaklee: Smoothie Protein Buah Kurma

Resepi ESP Shaklee Yang Sangat Lazat dan Menyelerakan

Cubalah smoothie yang enak dan berkrim dengan kebaikan kurma di dalamnya. Minuman yang enak ini akan membuat badan anda bertenaga sepanjang hari.


Bahan-bahan:  
3 sudu besar ESP Soy Protein Isolate Powder  
1 cawan susu rendah lemak 
1 cawan ais 
5 biji kurma

Cara bancuh: 
Masukkan kesemua bahan-bahan ke dalam pengisar, kemudian bancuh sehingga sebati. 


Resipi ESP Shaklee: Smoothie Strawberi dan Oat

Resepi ESP Shaklee Yang Sangat Lazat dan Menyelerakan

Manfaat strawberi untuk kesihatan tidak dapat dinafikan. Ia juga  boleh dijadikan sebagai perisa dalam protein smoothie. Dengan tambahan mentega kacang membuatkan anda mahu menghirup sedutan kedua!

Bahan-bahan: 
3 sudu besar ESP Soy Protein Isolate Powder 
1 cawan Strawberi 
1 sudu besar oat 
1 cawan susu rendah lemak 
1 cawan ais

Cara bancuh: 
Masukkan kesemua bahan-bahan ke dalam pengisar, kemudian bancuh sehingga sebati. 


Resipi ESP Shaklee: Smoothie Protein Oreo

Resepi ESP Shaklee Yang Sangat Lazat dan Menyelerakan

Jika anda suka menikmati oreo, ini adalah resepi terbaik untuk anda cuba. Dengan menggunakan biskut oreo, rasa vanila coklat dirasai bersama dengan protein yang sihat & berkhasiat! Smoothie yang enak ini kaya dengan protein dan tenaga.

Bahan-bahan: 
3 sudu besar  ESP Soy Protein Isolate Powder 
1 cawan susu rendah lemak 
2 keping biskut Oreo (Dihancurkan) 
1 cawan ais 

Cara bancuh: 
Masukkan kesemua bahan-bahan ke dalam pengisar, kemudian bancuh sehingga sebati.


Resipi ESP Shaklee: Smoothie Kiwi

Resipi ESP Shaklee Yang Sangat Lazat dan Menyelerakan

Smoothie yang kaya dengan nutrisi ini memberikan anda rasa segar pada hirupan pertama. Ia membekalkan anda protein serta serat yang tinggi dalam  membantu sistem penghadaman. Rasa sekali pasti nak lagi!

Bahan-bahan: 
3 sudu besar ESP Soy Protein Isolate Powder 
1 cawan Kiwi 
1 cawan susu rendah lemak 
1 cawan ais

Cara bancuh: 
Masukkan kesemua bahan-bahan ke dalam pengisar, kemudian bancuh sehingga sebati. 

Wow! Nampak sedap dan lazat sangat. Tak terfikir pun ESP Shaklee boleh dibuat smoothie kan? Jadi, lepas ni bolehlah minum smoothie yang sihat dan berkhasiat ni setiap hari dengan ESP Shaklee :)
Klik untuk lihat Testimoni Pengguna ESP
Tak sabar nak minum ESP Delicious ni?  Jom dapatkan ESP Shaklee hari ini juga di 019.573.3761 atau klik gambar dibawah ini.

Resipi ESP Shaklee Yang Sangat Lazat dan Menyelerakan