Telomere: Menceritakan segalanya tentang kesihatan anda

Atul Hamid
2

Tahukah anda, Telomere yang lebih baik dan lebih panjang adalah rahsia awet muda, bukan sahaja luaran tetapi dalaman juga.

Apakah Telomere?


Telomere ialah topi perlindungan yang boleh didapati di hujung setiap untaian DNA yang melindungi setiap kromosom anda seperti getah pada hujung tumit kasut anda. Tanpanya, tumit kasut anda menjadi berburas sehingga mereka tidak boleh lagi membuat tugas mereka – seperti juga tanpa telomere, elemen DNA menjadi rosak dan sel-sel anda tidak boleh melakukan tugasan mereka, menyebabkan maklumat genetic bercelaru ataupun musnah, mengakibatkan kepincangan tugas-tugas sel, meningkatkan pelbagai risiko penyakit, bahkan memendekkan jangka hayat seseorang

Mengapakah Telomere penting untuk kesihatan anda?

Telomere merupakan satu bahagian penting sel manusia yang mempengaruhi bagaimana sel anda meningkat usia. Mereka dilihat sebagai penanda bagi meramal kesihatan penuaan dan lanjut usia. Sebahagian daripada proses penuaan, setiap detik sel anda terbahagi, telomere menjadi lebih pendek – membuatkan sel tidak aktif, berhenti daripada pembahagian dan seterusnya mati – menyebabkan penurunan kesihatan. Selain itu, telomere juga akan memendek apabila terdedah kepada keradangan, toksin-toksin alam sekitar, sinaran UV, stress dan diet yang kurang elok.

Dengan Telomere yang pendek, peluang penuaan awal dan mendapat penyakit lebih tinggi. Pembentukan penyakit-penyakit berkaitan penuaan seperti diabetes, kanser, penyakit jantung, dan nyanyuk juga hasil daripada pendeknya telomere. Secara ringkasnya, lebih panjang Telomere anda, lebih tinggi peluang untuk hidup lebih lama dan sihat.

Bagaimana anda boleh memanjangkan Telomere?

Kini, anda boleh mempunyai Telomere lebih panjang dan hidup bertenaga dengan polifenol

Properti yang kaya dengan antioksidan dan ciri-ciri anti-radang, polifenol dapat melindungi dan membaiki DNA anda termasuk Telomere. Mereka juga membantu meneutralkan radikal bebas, menghentian dari kerosakan DNA juga Telomere yang sedia ada.

Fakta-fakta yang membuktikan Polifenol

Khasiat polifenol bukan sahaja satu teori, ia telah dibuktikan dalam kajian Telomere yang dikendalikan oleh Shaklee yang membandingkan individu yang menggunakan suplemen Shaklee, termasuk Vivix selama 5 tahun dengan individu sihat bukan perokok yang hidup dalam Wilayah Teluk San Franciso (Bay Area). Kajian telah menunjukkan yang pengguna-pengguna Shaklee mempunyai Telomere yang nyata lebih panjang.


Telomere: Menceritakan segalanya tentang kesihatan anda

Hasil Kajian Telomere

Hasil Kajian Pertama

Hasil kajian mendapati orang yang mengambil Vivix mempunyai Telomere yang lebih panjang sebanyak 40% berbanding individu yang tidak mengambil Vivix


Telomere: Menceritakan segalanya tentang kesihatan anda

Hasil Graf, individu yang berumur 80-an dan mengambil Vivix mempunyai panjang Telomere sama dengan individu yang berusia 41-an dan tidak mengambil apa-apa suplemen Shaklee. Ini kerana nutrien resveratrol dan polifenol membantu melambatkan pemendekan Telomere dan melindungi DNA lebih 40%

Hasil Kajian kedua


Telomere: Menceritakan segalanya tentang kesihatan anda


Pengguna Shaklee yang mengambil Vivix mempunyai 11% peningkatan Telomere berbanding yang tidak mengambil Vivix.

Bukti Klinikal anda boleh hidup lebih muda dan lebih sihat 👉 Kajian Telomere

Mesti baca:
Resveratrol dan Polifenol banyak dalam Vivix
ResV Produk kaya dengan Resveratrol dan Polifenol

Atul Hamid 0195733761 
Pengedar Shaklee Anda 
1077444 
Pembelian terus dari website Shaklee (Klik)

Post a Comment

2Comments

Terima kasih sudi singgah, baca dan komen di blog Atul ;)

Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !