Protein Soya Pilihan Terbaik Untuk Ibu Yang Sibuk!

Atul Hamid
0

IBU merupakan seorang wanita yang sangat hebat kerana ibu mempunyai banyak tanggungjawab. Samada ibu seorang suri rumah ataupun bekerjaya, mereka seringkali mengabaikan dirinya dan memberi lebih fokus terhadap keluarganya. Kadangkala sehingga mengabaikan pengambilan makanan terutamanya makanan yang seimbang dan ada juga diantara mereka ini sehingga terlupa untuk makan. Perkara sebegini sering terjadi pada setiap ibu-ibu dengan alasan tidak sempat, terlalu sibuk & terlupa.

Protein Soya Pilihan Terbaik Untuk Ibu yang Sibuk!
Oleh itu, untuk memudahkan tugas seorang ibu, sekaligus memberikan mereka tenaga untuk menjalani rutin seharian dengan lebih efektif tanpa membiarkan diri diabaikan adalah dengan mengamalkan pengambilan minuman protein berasaskan soya. Kenapa protein soya? Ketahui dengan lebih lanjut bagaimana protein soya dapat membantu golongan ibu.



Protein soya pilihan terbaik untuk Ibu yang sibuk kerana:

1) Meningkatkan Seri Kulit


Protein Soya Pilihan Terbaik Untuk Ibu Yang Sibuk!

Ibu yang sibuk dengan rutin harian kadang-kala mengabaikan penjagaan kulit sehingga menyebabkan kulit menjadi kusam dan tidak berseri. Jadi untuk dapatkan kulit yang berseri, kulit memerlukan protein yang berkualiti tinggi lengkap dengan kesemua amino asid perlu.

Oleh itu, protein soya adalah jawapannya kerana protein soya mengandungi isoflavon yang mempunyai aktiviti estrogenik yang membantu merangsang kulit untuk kelihatan lebih muda. Kajian turut menunjukkan bahawa pengambilan isoflavon soya membantu meningkatkan keanjalan kulit

2) Menguatkan Rambut dan Kuku


Protein Soya Pilihan Terbaik Untuk Ibu Yang Sibuk!

Tidak dinafikan, kebanyakan para ibu mengalami masalah keguguran rambut. Ini kerana keguguran rambut dan kuku yang rapuh sering dikaitkan dengan pemakanan yang tindak berkhasiat serta kekurangan nutrien, terutamanya protein. Kekurangan asid amino perlu, menyebabkan badan tidak dapat menghasilkan keratin yang mencukupi. Akibatnya, rambut dan kuku kelihatan nipis dan rapuh. 

3) Melegakan Ketidakselesaan Perut


Protein Soya Pilihan Terbaik Untuk Ibu Yang Sibuk!

Komitmen dan jadual harian yang padat menyebabkan ramai golongan ibu mengabaikan pengambilan makanan. Keadaan ini boleh menyebabkan masalah ketidakhadaman, pedih hati, perut kembung atau masalah gastritis, sekiranya dibiarkan berlarutan.

Jadi, para ibu digalakkan untuk mengamalkan pengambilan protein soya kerana protein soya mudah disediakan dan sangat berkhasiat. Protein soya memberikan si ibu hidangan yang cepat, pada bila-bila masa, dan dimana jua. Kajian juga menunjukkan bahawa protein soya dapat mengurangkan penghasilan asid gastric berlebihan dan memastikan perut sihat

4) Menyokong Kehamilan yang Sihat


Protein Soya Pilihan Terbaik Untuk Ibu Yang Sibuk!

Anda seorang ibu hamil? Tahukah anda, kesihatan sepanjang tempoh kehamilan adalah amat penting untuk perkembangan bayi serta ibu mengandung. Dalam tempoh ini, ibu mengandung haruslah mengambil protein yang mencukupi bagi memenuhi keperluan janin yang sedaag membesar. Pengambilan protein secara konsisten dalam tempoh kehamilan dapat membantu meningkatkan berat dan ketinggian bayi baru lahir dan mengurangkan peratusan kelahiran bayi yang tidak cukup berat

5) Menggalakkan Penghasilan Susu Ibu


Protein Soya Pilihan Terbaik Untuk Ibu Yang Sibuk!

Susu ibu merupakan nutrisi yang terbaik bagi tumbesaran dan perkembangan bayi. Ia juga kaya dengan antibodi yang merupakan sumber imunisasi pertama dalam saluran usus untuk bayi yang baru lahir. Walaubagaimanapun, ibu yang sibuk sering mengabaikan pemakanan mereka semasa tempoh penyusuan. Dengan protein soya yang berkualiti tinggi, ia membantu memenuhi keperluan protein dalam pemakanan seseorang ibu yang menyusu serta membantunya menjalani tempoh penyusuan yang lebih lancar.

Jadi, bagaimanakah untuk memilih protein soya yang terbaik, berkualiti tinggi dan terjamin?

Untuk dapatkan protein soya terbaik, pastikan protein soya anda mengandungi:
  • Tanpa Kolesterol
  • Rendah Lemak
  • Indeks Glisemik Yang Rendah
  • Tanpa Gula Tambahan
  • Sumber soya BUKAN GMO

atau anda boleh baca disini untuk keterangan lebih lanjut tentang ciri-ciri serbuk protein terbaik.

Hubungi Atul jika berminat untuk untuk dapatkan serbuk protein soya terbaik di
WhatsApp: +60195733761
Facebook: Atul Hamid

Instagram: Atul_Hamid
Email: zatulzarida@gmail.com

Post a Comment

0Comments

Terima kasih sudi singgah, baca dan komen di blog Atul ;)

Post a Comment (0)

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !