CARA MUDAH BANTU WARGA EMAS KURANGKAN SERANGAN KEJANG KAKI

Atul Hamid
1


 CARA MUDAH BANTU WARGA EMAS KURANGKAN SERANGAN KEJANG KAKI


Kalau kat kampung selalu sangat tengok emak kena kejang kaki sampai timbul urat-urat biru dibahagian kaki. Memang jelas kelihatan sebab emak Atul seorang yang cerah. Usia emak Atul juga sudah mencecah 70 tahun.

Sedih Atul lihat emak apabila diserang kejang kaki kerana emak sampai menangis menahan kesakitan. Adakala emak menjerit sebab tidak dapat rasa sakit kejang kaki itu.

Emak Atul seorang yang minum susu, bermacam jenama susu emak minum termasuklah susu yang kaya dengan kalsium. Tetapi kejang kaki tetap menyerang ibu Atul. Selalunya kejang kaki menyerang ketika waktu malam dan ketika ibu sedang berehat depan televisyen.

Adakah ibu, ayah atau keluarga anda yang telah berusia kerap diserang kejang kaki?

Menurut Dr. Garrisson dalam kajiannya, sebanyak 61% yang sering mengalami masalah kejang kaki adalah wanita. Namun, lelaki juga tidak terlepas daripada terkena serangan kejang kaki. Malah, Golongan yang lebih kerap kena serangan kejang kaki adalah warga emas. 33% daripada mereka adalah berusia lebih 60 tahun.

Antara penyebab terjadinya serangan kejang kaki dikalangan warga emas adalah:

1.    Otot kaki mereka yang mula mengendur dan mengecil
2.    Otot kaki mereka tidak dapat menahan tekanan berlebihan.
3.    Kurang melakukan aktiviti dan lebih banyak duduk untuk jangka masa yang lama
4.    Kandungan kalsium dalam badan yang tidak seimbang
5.    Peredaran darah yang tidak lancar
6.    Kekurangan cecair dalam badan boleh menyebabkan dehidrasi.
7.    Berpenyakit
8.    Mengambil ubat-ubat tertentu seperti Statin dan lain-lain lagi

FaKtor usia merupakan antara tanda-tanda kenapa sering berlaku kejang kaki dikalangan warga emas. Tetapi, kini, anda boleh bantu mereka dengan mengurangkan kekerapan daripada diserang masalah kejang kaki ini. Yang mana dulu boleh dikatakan hampir setiap hari diserang kejang kaki, kini mungkin sekali sebulan atau 2,3 bulan sekali baru terkena kejang kaki.


“Mak saya pun dan umur 58 tahun saya bagi osteMatrix, Alhamdulillah sekarang dah taka de kejang-kejang kaki lagi”
– Testimoni Cik Aeizura 96-


OsteMatrix Shaklee dan B-Complex Shahklee Bantu Kurangkan Kejang Kaki Dikalangan Warga Emas


Kini, kehidupan mereka lebih tenang, tiada lagi kerisauan apabila malam menjelma. Kecukupan nutrisi untuk tubuh dipenuhi dengan OsteMatrix dan B-Complex membantu mereka jauh daripada serangan kejang kaki.


OsteMatrix

Diformulasi khas dengan campuran 7 nutrien penting termasuk kalsium, vitamin D, magnesium, zink, kuprum, mangan, dan boron untuk membantu membina ketumpatan tulang. Kaplet bersaiz kecil, mudah ditelan walaupun mereka sudah berusia emas.

Pengambilan 4 kaplet OsteMatrix sebelum tidur setiap hari, lengkap dengan berikut:

1000mg kalsium sebagai bahan binaan untuk tulang dan gigi
400mg magnesium untuk membantu penyerapan kalsium ke dalam tulang
400IU vitamin D3 untuk merangsang penyerapan kalsium tadi
3mg boron untuk membantu metabolisma tulang
1.6mg zink, 0.2mg mangandan 0.2mg kuprum untuk mengaktifkan enzim-enzim yang membantu pembinaan tulang

Semua ini diperlukan untuk penyerapan kalsium ke dalam tulang secara optimum.

OsteMatrix membantu mengurangkan rasa kejang kaki. Pengambilan yang terbaik adalah sebelum tidur untuk tujuan menghilangkan rasa kejang kaki serta memberi tidur yang lena serta membantu untuk rasa segar dipagi hari.

OsteMatrix membantu mengurangkan masalah kejang kaki. Sebotol OsteMatrix hanya RM61 dan mengandungi sebanyak 120 biji tablet


B-Complex.

Vitamin B-Complex yang bagus adalah yang lengkap dengan 8 jenis vitamin B. B-Complex Shaklee lengkap dengan kesemua vitamin B yang diperlukan. Malah, ianya mempunyai sistem penghantaran nutrien berpaten untuk meningkatkan penyerapan nutrien kritikal iaitu asid folik. Ini yang membezakan B-Complex Shaklee dengan jenama vitamin B lain yang berada di pasaran.

Pengambilan B Complex untuk memastikan kesihatan fungsi saraf dan aliran darah yang normal. Ia dapat meredakan rasa kejang kaki. Ia juga menukarkan karbohidrat, protein dan lemak kepada tenaga dan seterusnya mengurangkan masalah keletihan dan kelesuan. Selain itu, ia juga membantu menenangkan dan melegakan otot kaki yang mengalami tekanan berlebihan 

Vitamin B termasuk dalam kategori vitamin larut air, dan badan tidak berupaya untuk menyimpannya. Jika ada lebihan akan dikumuhkan melalui air kencing.

B-Complex sebotol hanya RM58.75 dan mengandungi sebanyak 120 biji.

Jadi, OsteMatrix dan B-Complex adalah pilihan terbaik dan selamat untuk warga emas amalkan setiap hari. OsteMatrix dan B-Complex membantu mereka jauh daripada serangan kejang kaki.


KEJANG KAKI
klik untuk order dan konsultasi lanjut.



Post a Comment

1Comments

Terima kasih sudi singgah, baca dan komen di blog Atul ;)

  1. Banyak punca warga emas kena simptom kejang kaki ni rupanya.

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !