Showing posts with label Resipi. Show all posts
Showing posts with label Resipi. Show all posts

Resipi ESP Shaklee Yang Sangat Lazat dan Menyelerakan

Tahniah Atul ucapkan kerana anda telah minum ESP Shaklee dan semestinya telah jatuh cinta dengannya kerana banyak khasiat yang anda dapat setelah mengamalkan ESP Shaklee ini, bukan?

Jadi, kali ini Atul ingin kongsikan beberapa resipi istimewa ESP Shaklee yang sangat lazat dan menyelerakan sehingga membuatkan anda rasa ingin meminumnya setiap masa.


Resipi ESP Shaklee Yang Sangat Lazat dan Menyelerakan


Resipi ESP Shaklee: Smoothie Betik dan Halia

Resipi ESP Shaklee Yang Sangat Lazat dan Menyelerakan

Resipi smoothie betik dan halia membantu meredakan perut. Betik dapat membantu proses penghadaman, dan halia yang memberi rasa segar merupakan kombinasi duo yang menarik. Minuman yang enak dengan rasa tropika semestinya menjadi pilihan ramai!

Bahan-bahan: 
3 sudu besar ESP Soy Protein Isolate Powder 
1 cawan betik (potong & disejukkan) 
2 sudu teh halia (potong kecil) 
½ cawan perahan lemon
1 cawan ais
½ cawan air

Cara bancuh: 
Masukkan kesemua bahan-bahan ke dalam pengisar, kemudian bancuh sehingga sebati. 


Resipi ESP Shaklee: Smoothie Nanas dan Oren

Resipi ESP Shaklee Yang Sangat Lazat dan Menyelerakan


Buah oren dan nanas yang tinggi kandungan vitamin C ini memberikan anda rasa segar yang  berpanjangan. Ia juga boleh dijadikan sebagai snek yang lazat!

Bahan-bahan: 
3 sudu besar ESP Soy Protein Isolate Powder 
1 cawan nanas 
1 cawan oren 
1 cawan susu rendah lemak 
1 cawan ais

Cara bancuh: 
Masukkan kesemua bahan-bahan ke dalam pengisar, kemudian bancuh sehingga sebati. 


Resipi ESP Shaklee: Smoothie Mangga dan Anggur

Resepi ESP Shaklee Yang Sangat Lazat dan Menyelerakan

Buah manga yang tinggi dengan vitamin serta serat merupakan kombinasi yang terbaik dengan tambahan buah anggur yang mengandungi polifenol, untuk manfaat kesihatan. Minuman yang lazat ini memberi rasa kenyang sehingga ke hidangan seterusnya.

Bahan-bahan: 
3 sudu besar ESP Soy protein Isolate Powder 
1 cawan susu rendah lemak 
½ cawan anggur tanpa biji 
½ cawan mangga  
1 sudu kecil biji chia 
1 cawan ais

Cara bancuh: 
Masukkan kesemua bahan-bahan ke dalam pengisar, kemudian kisar sehingga sebati.


Resipi ESP Shaklee: Smoothie Avocado

Resepi ESP Shaklee Yang Sangat Lazat dan Menyelerakan

Mengandungi kandungan lemak sihat, tekstur avokado yang penuh krim serta lembut menjadikan ia minuman enak dan berkhasiat untuk diminum  sebagai sarapan pagi.  Ia memberikan anda nutrisi yang lengkap serta membuatkan anda berasa kenyang.

Bahan-bahan: 
3 sudu besar ESP Soy protein Isolate Powder 
1 cawan susu rendah lemak 
1 cawan avokado 
1 cawan ais

Cara bancuh: 
Masukkan kesemua bahan-bahan ke dalam pengisar, kemudian bancuh sehingga sebati.


Resipi ESP Shaklee: Smoothie Pisang Oat

Resepi ESP Shaklee Yang Sangat Lazat dan Menyelerakan

Pisang membekalkan tenaga serta sumber kalium yang tinggi kepada badan. Kalium baik untuk jantung dan membantu dalam penyerapan kalsium. Resipi smoothie pisang oat yang lazat ini pastinya membuatkan anda berasa cergas untuk menjalani aktiviti harian.

Bahan-bahan: 
3 sudu besar ESP Soy Protein Isolate Powder 
2 sudu besar oat 
2 pisang (saiz kecil) 
1 cawan susu rendah lemak 
1 cawan ais 

Cara bancuh: 
Masukkan kesemua bahan-bahan ke dalam pengisar, kemudian bancuh sehingga sebati. 


Resipi ESP Shaklee: Smoothie Protein Buah Kurma

Resepi ESP Shaklee Yang Sangat Lazat dan Menyelerakan

Cubalah smoothie yang enak dan berkrim dengan kebaikan kurma di dalamnya. Minuman yang enak ini akan membuat badan anda bertenaga sepanjang hari.


Bahan-bahan:  
3 sudu besar ESP Soy Protein Isolate Powder  
1 cawan susu rendah lemak 
1 cawan ais 
5 biji kurma

Cara bancuh: 
Masukkan kesemua bahan-bahan ke dalam pengisar, kemudian bancuh sehingga sebati. 


Resipi ESP Shaklee: Smoothie Strawberi dan Oat

Resepi ESP Shaklee Yang Sangat Lazat dan Menyelerakan

Manfaat strawberi untuk kesihatan tidak dapat dinafikan. Ia juga  boleh dijadikan sebagai perisa dalam protein smoothie. Dengan tambahan mentega kacang membuatkan anda mahu menghirup sedutan kedua!

Bahan-bahan: 
3 sudu besar ESP Soy Protein Isolate Powder 
1 cawan Strawberi 
1 sudu besar oat 
1 cawan susu rendah lemak 
1 cawan ais

Cara bancuh: 
Masukkan kesemua bahan-bahan ke dalam pengisar, kemudian bancuh sehingga sebati. 


Resipi ESP Shaklee: Smoothie Protein Oreo

Resepi ESP Shaklee Yang Sangat Lazat dan Menyelerakan

Jika anda suka menikmati oreo, ini adalah resepi terbaik untuk anda cuba. Dengan menggunakan biskut oreo, rasa vanila coklat dirasai bersama dengan protein yang sihat & berkhasiat! Smoothie yang enak ini kaya dengan protein dan tenaga.

Bahan-bahan: 
3 sudu besar  ESP Soy Protein Isolate Powder 
1 cawan susu rendah lemak 
2 keping biskut Oreo (Dihancurkan) 
1 cawan ais 

Cara bancuh: 
Masukkan kesemua bahan-bahan ke dalam pengisar, kemudian bancuh sehingga sebati.


Resipi ESP Shaklee: Smoothie Kiwi

Resipi ESP Shaklee Yang Sangat Lazat dan Menyelerakan

Smoothie yang kaya dengan nutrisi ini memberikan anda rasa segar pada hirupan pertama. Ia membekalkan anda protein serta serat yang tinggi dalam  membantu sistem penghadaman. Rasa sekali pasti nak lagi!

Bahan-bahan: 
3 sudu besar ESP Soy Protein Isolate Powder 
1 cawan Kiwi 
1 cawan susu rendah lemak 
1 cawan ais

Cara bancuh: 
Masukkan kesemua bahan-bahan ke dalam pengisar, kemudian bancuh sehingga sebati. 

Wow! Nampak sedap dan lazat sangat. Tak terfikir pun ESP Shaklee boleh dibuat smoothie kan? Jadi, lepas ni bolehlah minum smoothie yang sihat dan berkhasiat ni setiap hari dengan ESP Shaklee :)
Klik untuk lihat Testimoni Pengguna ESP
Tak sabar nak minum ESP Delicious ni?  Jom dapatkan ESP Shaklee hari ini juga di 019.573.3761 atau klik gambar dibawah ini.

Resipi ESP Shaklee Yang Sangat Lazat dan Menyelerakan


Continue Reading

Resepi Sotong Tumis Petai & Manfaat Petai Yang Perlu Diketahui


Resepi Sotong Tumis Petai & Manfaat Petai Yang Perlu Diketahui
Sotong Tumis Petai

Ada yang suka makan
Sotong Tumis Petai ke? Kalau ada, kita geng. Yeay! Rancangan awal nak buat Udang Tumis Petai, tapi di Perlis sekarang bukan musim udang, kalau ada pun harga sedikit mahal, jadi kenalah tukar menu dari udang ke sotong. Maka terhasillah masakan ini.

Oh ya, bercerita tentang petai, sebenarnya masa cuti sempena pertabalan DYMM baru-baru ni, Atul dan anak-anak ikut keluarga abang Atul pergi ke Padang Besar. Masa di Padang Besar, kakak ipar Atul beli 2 ikat petai. Yang mana setiap ikat ada 6 papan dan harga untuk seikat RM5. Murahkan? Mata petai pun bulat-bulat je. Puas tengoknya. Katanya kalau di Ipoh tak dapat harga murah macam tu. 

Keesokan malamnya pula, kawan suami bagi petai berpapan-papan. Alhamdulillah, syukur kami dapat petai percuma. Suami Atul beritahu, belakang rumah kawannya itu banyak pokok petai, kadang-kadang sampai terbuang je petai sebab terlampau banyak.

Resepi Sotong Tumis Petai & Manfaat Petai Yang Perlu Diketahui
Petai Segar dari Pokok. Yang Hitam tu sebab dah terlampau masak.

Banyakkan kami dapat? Yang makannya Atul dengan suami je. haha Jenuh makan petai hari-hari. Makan petai ni, bukan 'shishi' je berbau, mulut pun berbau jugak, tambah-tambah petai mentah. Awak suka makan petai ke?

Menurut KKM, jika kurang selesa selepas makan petai, untuk mengurangkan bau petai boleh cuba tips ini, InsyaAllah sangat membantu mengurangkan bau petai. Tips mengurangkan bau petai adalah:

  • Minum kopi tanpa gula
  • Minum Teh tanpa gula
  • Kumur Air Garam
  • Mengunyah beras

Kakak Atul pun ada pesan, kalau nak bagi hilang bau petai dalam mulut tu, boleh makan terung selepas makan petai. Tak kiralah terung masak apa pun, janji terung.

Tapi apa-apa pun, lepas makan petai wajib gosok gigi, barulah selesa rasanya, bau petai dalam mulut tu berkurangan. Lepas tu jangan lupa minum air masak banyak. Okay.

Walaupun bau petai membuatkan sesetengah individu kurang selesa, namun tiada siapa dapat menafikan khasiat petai.

Jom tengok apa khasiat petai dibawah ini;

Resepi Sotong Tumis Petai & Manfaat Petai Yang Perlu Diketahui
Petai dan khasiatnya

Banyak juga khasiat petai ni kan? Jadi, tak hairanlah kenapa ramai yang suka makan petai ni.

Disebabkan terlalu banyak, suami Atul kata, daripada biarkan petai ni mengering & kecut, lebih baik buat jeruk dan kopek siap-siap simpan dalam peti ais. Kalau dah mengecut nanti, tak sedap rasanya. Maka terhasillah jeruk petai.

Jeruk petai

Okay, berbalik dengan tajuk entri di atas, sebenarnya ini kali pertama Atul masak Sotong Tumis Petai, sebelum-sebelum ni Atul tumis petai dengan udang atau ikan ikan bilis je, jadi lepas makan tadi, wah, sedap juga. Boleh buat lagi ni. Mudah je nak masaknya dan cepat pula tu penyediaannya, bahan-bahan pun apa yang ada kat dapur je.

Jadi, disini Atul nak kongsikan resepi sotong tumis petai simple yang Atul masak tadi.

Bahan bahan:
Sepiring sotong saiz kecil - hiris kecil

Sepiring di pasar malam RM10. 
Petai yang telah dibuang kulit dan dibelah

Resepi Sotong Tumis Petai & Manfaat Petai Yang Perlu Diketahui
Petai yang telah dibuang kulit & dibelah

5 ulas bawang merah**
1/2 biji bawang besar**
3 ulas bawang putih**
Cili secukupnya - ikut nak pedas level mana***
1 asam keping
1 batang serai yang diketuk
Gula secukup rasa
Garam secukup rasa

** & *** kisar
(Bawang dan cili dikisar asing)

Cara memasaknya:
  1. Panaskan minyak dan tumis bawang yang telah dikisar tadi sehingga naik bau.
  2. Setelah naik bau, masukkan cili kisar, dan tumis sehingga benar benar garing, tapi jangan sampai hangit. Nanti pahit.
  3. Masukkan serai - *option*
  4. Masukkan petai dan gula. Kacau seketika
  5. Masukkan sotong.
  6. Akhir sekali masukkan asam dan garam. 
  7. Sesuaikan rasa dan kepekatan yang anda kehendaki. 
  8. Siap!
Kalau ikutkan resepi asal yang Atul Google tu, tak perlu masuk serai. Tapi Atul letak serai untuk bagi bau lagi wangi dan rasa lebih sedap. Jadi, kalau tak letak pun tak apa. Tak ada masalah.

Satu lagi, mengikut resepi asal, Puan Azie tidak masukkan air kerana sotong mengeluarkan air yang banyak, tapi disebabkan masa tumis tadi air sotong sedikit je yang keluar, dan suami Atul pula nak kuah lebih, jadi Atul tambahkan air.

Jadi, untuk dapatkan rasa yang sedap dan lazat sampai makan pun tak sedar bertambah nasi, adjustlah masakan tu sampai rasanya sesuai dengan selera anda.

Oh ya, kalau boleh janganlah lama sangat api tu menyala selepas sotong dimasukkan, nanti sotong kecut tak sedap pula kan? hehe

Selamat mencuba resepi ini & selamat menjamu selera :)


Resepi Sotong Tumis Petai & Manfaat Petai Yang Perlu Diketahui
Tengok budak ni cuba makan petai, lepas makan minta lagi hahaha

Eh, baru teringat nak tanya, ada ke yang tak tahan makan petai? Macam Atul, sebelum-sebelum ni tak tahan makan petai, kalau makan mesti kepala berangin. Jadi, pilihan Atul kalau nak makan petai, mesti ada Ginger Pappermint & Alfalfa Complex. Selepas makan petai, mesti ambil untuk pastikan angin dalam badan tu keluar, baru lah tak sakit kepala.

Resepi Sotong Tumis Petai & Manfaat Petai Yang Perlu Diketahui

Jadi, kalau ada sesiapa yang teringin nak makan petai, tapi tak tahan, boleh ikhtiar dengan dua suplemen ini. InsyaAllah sangat membantu.

Boleh hubungi Atul untuk dapatkan suplemen ini di +60195733761 (http://atulhamid.wasap.my)

---------------------------------------------------------------



LOVE LIFE, LOVE SHAKLEE!
Your Most Wanted SID -Atul Hamid-
ID NO. - 1077444
untuk order dan pertanyaan,
sila add saya di fb saya, Atul Hamid
atau follow IG saya Atul Hamid
atau email di atulhamid88@gmail.com
atau sms (wa) +6019-5733761


Continue Reading

Resepi Donut Mudah, Gebu Dan Sedap

Donut atau Donat? Mana satu yang betul? Hehe sama je maksudnya, iaitu sejenis kuih yang enak dimakan bersama keluarga, yang membezakannya adalah ejaan samada betul atau salah.

Sebelum Atul tulis lagi panjang tentang donut ni, Atul nak tanya, siapa suka makan donut?

Kalau nak tahu, dekat kampung Atul, Donut ini popular dengan nama kuih gelang tau. Nak tahu kenapa? Cuba tengok bentuk kuih donut tu, bentuk gelang kan? Hehe kreatif orang kampung teman. Tempat korang panggil Donut apa? Ada nama lain tak atau kuih gelang juga.

Atul nak cerita tentang asal usul Donut ni, Atul pun tak berapa nak tahu, tapi kalau nak tahu juga, tekan di sini ➡ asal usul Donut,  😊

Kalau kita cakap je pasal donut, mesti terbayang bentuk gelang, warna keemasan dan bergula. Betul tak? Tapi jangan pelik tau, zaman sekarang ni, donut ada macam-macam jenis. Siap ada donut celup coklat, donut cheese, donut hipster pun ada. Zaman sekarang ni juga, donut ada pelbagai bentuk, tak terikat dengan bentuk gelang je. Setuju kan?

Jom kita tengok gambar donut yang boleh buat kita terliur dan rasa nak makan donut la pulak hehe


Resepi Donut Mudah, Gebu Dan Sedap

Resepi Donut Mudah, Gebu Dan Sedap

Resepi Donut Mudah, Gebu Dan Sedap
Resepi Donut Mudah, Gebu Dan Sedap

Resepi Donut Mudah, Gebu Dan Sedap

Resepi Donut Mudah, Gebu Dan Sedap

Sumber Gambar: Google

Terliur tak? Hehe tetiba rasa nak makan donut kan? Sorry ya. Kalau rasa tak tahan sangat nak makan donut, nanti cari tau. Atau nak lagi best, buat je sendiri. Meh Atul kongsikan resepi donut mudah, gebu dan sedap. Kalau sejuk pun tak keras dan tak liat.


Resepi Donut Mudah, Gebu dan Sedap:

Bahan-bahan:

Resepi Donut Mudah, Gebu Dan Sedap
Sumber: Facebook Shazwani Aika

3 cawan tepung
1 cawan air suam
2 sudu marjerin (keknie guna pelangi) (atul guna planta)
4 sudu besar gula
3 sudu besar susu pekat
1 bungkus yis
Telur 1 biji

Cara penyediaan:

Air suam + gula + susu pekat kacau sampai larut + masukkan yis biar 10 minit

Marjerin tadi cairkan

Pukul telur & masukkan dalam marjerin tadi

Lepastu tu masukkan telur & marjerin dlm bancuhan yis tadi 

Lepastu masukkan semua tadi dalam tepung

Kacau dengan senduk kayu 

Biarkan doh rehat 45 minit

Tutup bekas tadi masa tunggu tu (seperti gambar dibawah)

Resepi Donut Mudah, Gebu Dan Sedap
Sumber: Facebook Shazwani Aika
Resepi Donut Mudah, Gebu Dan Sedap
Selepas 45minit
Sumber: Facebook Shazwani Aika

Taburkan tempat uli dengn tepung dan bentukkan doh

Goreng sampai keemasan

Golekkan dengan gula kastor (Atul kisar gula biasa je)

Siap!

Nak tahu kenapa Atul nak kongsikan resepi donut ni? Sebab ianya mudah, lepas tu, sedap & gebu pulak tu. Lagipun Atul memang tengah cari resepi donut yang simple bahan-bahannya. Jadi, bila baru-baru ni atul tengok facebook, tetiba ternampak kawan shaklee Atul post tentang dia buat donut. Katanya dalam seminggu tu, berulang-ulang anak-anak dan suaminya suruh buat donut. Nampak kesedapan disitukan? Jadi, KekNie pun ada kongsikan resepi donut tu. Nak dijadikan cerita, bahan-bahan pun ada kat rumah, jadinya, mendonut la atul. Hehe

Ni la donut yang Atul buat. Bentuk belakang cerita ya, janji boleh makan. Hehehe. Tapi serius, resepi donut kat atas tu, boleh dapat banyak donut. Disebabkan family atul ada 3 orang je kat rumah ni, jadi donut yang banyak tu, boleh dimakan sampai malam. Dan yang paling best, bila sejuk, tak liat dan keras pun donut tu. Masih lembut lagi. Bestkan?

Resepi Donut Mudah, Gebu Dan Sedap
Donut Lembut dan Gebu

Kalau nak dapatkan resepi original, boleh dapatkan di Facebook KekNie yang cantik ni.

Tapikan, kalau malas sangat nak buat, atau barang memang takda dirumah, tapi nak sangat makan donut, beli je. Lagi mudah. Di pasar malam ada jual, waktu pagi lagi banyak gerai jual kuih muih, tak pun pergi je Big Apple Donuts atau Dunkin Donuts.hehe

Okayla, selamat buat kuih donut.

Oh ya, kalau ada yang nak suplemen Shaklee, jangan malu jangan segan wasap Atul k. Macam mana nak wasap? Klik je gambar kat bawah ni 👇 😊

Resepi Donut Mudah, Gebu Dan Sedap

Terima kasih kerana sudi baca 😘
Babai. #atulhamid


Continue Reading

Resepi Sambal Tempoyak Masak Petai Ikan Bilis

Mengidam oh mengidam
Resepi Sambal Tempoyak Masak Petai Ikan Bilis
Ibu hamil Mengidam

Begitulah kalau sedang hamil, kalau bukan ibu hamil yang mengidam, encik suami pula yang mengidam. Kadang-kadang sampai kedua-duanya yang mengidam 😂 Mengidam pun kadang-kadang tak tentu masa. Ada yang nak time tu juga, kalau tak dapat, merajuk. Kadang-kadang sampai menangis pun ada. Ada yang boleh delay. Janji dapat, bila-bila pun takpe. Tiada paksaan. Pelikkan? 🤔

Resepi Sambal Tempoyak Masak Petai Ikan Bilis
Ibu hamil mengidam

Kalau nak cerita tentang mengidam ni, Ini 1 kisah tentang Atul & tempoyak. Atul sekarang tinggal di Perlis. Di sini, susahla nak dapatkan tempoyak, bekalan tempoyak kat rumah Atul pun tiada.

So, disebabkan teringin sangat nak makan tempoyak, balik je kampung dapat makan macam-macam berasaskan tempoyak seperti
✔ Gulai Tempoyak ikan patin
✔ Gulai Tempoyak ikan tonsan
✔ Sambal tempoyak mentah
✔ Sambal tempe johor (eh masuk jugak hahaha)
✔ Durian fresh

Alhamdulillah 😍 itulah rezeki namanya.

Lepas tu, masa nak balik ke Perlis, kawan suami tapaukan tempoyak baru pula sebekas. Masih manis lagi rasa tempoyaknya

Resepi Sambal Tempoyak Masak Petai Ikan Bilis
Tempoyak

Asbab ada bekalan tempoyak, maka, malam tadi terhasillah "Sambal Tempoyak Masak Petai Ikan Bilis"
Resepi Sambal Tempoyak Masak Petai Ikan Bilis

Asbab sambal tempoyak masak petai ikan bilis inilah bertambah-tambah nasi dibuatnya waktu diner malam tadi. Lepas kempunan Atul nak makan sambal tempoyak masak. ALHAMDULILLAH 😍 Tapi, ingatkan Atul sorang je bertambah nasi, rupa-rupanya encik suami pun sama juga. Hehe diam-diam teringin juga rupanya 😂

So, Meh Atul share resepi Sambal tempoyak masak petai ikan bilis versi Atul yang masak 😄

Bahan-bahannya:

✅Tempoyak
✅Petai
✅Cili masak/cili muda/cili padi/cili kering **
(ikut mana anda suka, kalau Atul, Atul suka cili masak/cili padi, tapi xda stock kat umah, Atul guna cili kering je)
✅Bawang merah selabu **
✅1 ulas bawang putih **
✅1 inci kunyit hidup **
(tadi atul guna sedikit serbuk kunyit sebab kunyit hidup dah habis 😂)
✅daun kunyit (di mayang)
✅serai (di ketuk)
✅sedikit air
✅garam

** tumbuk

Cara memasaknya:

☑ Masukkan sedikit air ke dalam kuali/periuk
☑ Masukkan tempoyak
☑ Kacau seketika
☑ Kemudian masukkan bahan2 yang ditumbuk, serai, daun kunyit & ikan bilis
☑ Kacau sehingga naik bau, masukkan petai.
(Petai ni, kalau nak rangup2 masukkan lewat, tapi kalau nak petai masak sekali, masukan awal pun takpe - terpulang 😄)
☑ masukkan garam ikut sesedap rasa
☑ Lastly kacau sehingga masak 😉
(Kalau pekat, tambah sedikit air, ikut citarasa sendiri nak pekat ke nak cair 😉)


Resepi Sambal Tempoyak Masak Petai Ikan Bilis

Resepi Sambal Tempoyak Masak Petai Ikan Bilis

Resepi Sambal Tempoyak Masak Petai Ikan Bilis

Resepi Sambal Tempoyak Masak Petai Ikan Bilis

Resepi Sambal Tempoyak Masak Petai Ikan Bilis

Lastly siap. Hidangkan bersama nasi panas-panas, sedar-sedar bertambah nasi dalam pinggan hehehe 😍

Selamat mencuba & menjamu selera

Oh ya, ada persoalan yang Atul dapat, bolehkah Ibu hamil makan durian?

Resepi Sambal Tempoyak Masak Petai Ikan Bilis

Jawapannya, mestilah boleh. Tapi tetap ada syaratnya. Macam durian, ibu hamil boleh memakannya jika mengidam tetapi dalam kuantiti yang sedikit. Ini kerana, buah durian mengandungi banyak gula dan karbohidrat. Menurut Dr. Zubaidi dalam blognya yang tertulis, dua ulas isi durian bersaiz sederhana mengandungi 60 kalori. Durian pula merupakan terdiri dalam kumpulan yang mengandungi glisemia yang tinggi. Oleh sebab itu, pengambilan yang terhad oleh ibu hamil sangat baik. Bagi ibu hamil yang menghidap DIABETES KETIKA HAMIL, perlulah mengelak dari memakan durian kerana durian mengandungi kandungan gula yang tinggi. Bacaan selanjutnya disini

Secara kesimpulannya, ibu hamil boleh makan 2 ulas durian sehari, namun begitu, jika ada tanda-tanda yang tidak sepatutnya atau kesan yang tidak elok, segeralah berjumpa dengan doktor 😍

Buat ibu hamil yang sedang mencari supplement ketika hamil, Shaklee ada menyediakan SET HAMIL SHAKLEE. Ada beberapa jenis set hamil seperti
☑ Set Hamil Basic
☑ Set Hamil Lengkap

Atul juga sedang mengamalkan set hamil sejak dari awal mengandung anak kedua ni, sehingga kini, Alhamdulillah, semua bacaan bp, hb, urine adalah normal. Kandungan Atul sekarang adalah 34minggu. Alhamdulillah. InsyaAllah 😍

Resepi Sambal Tempoyak Masak Petai Ikan Bilis
Set Hamil Shaklee

Untuk keterangan lanjut, boleh hubungi Atul di +60195733761 (http://atulhamid.wasap.my)

---------------------------------------------------------------





LOVE LIFE, LOVE SHAKLEE!
Your Most Wanted SID -Atul Hamid-
ID NO. - 1077444
untuk order dan pertanyaan,
sila add saya di fb saya, Atul Hamid
atau follow IG saya Kedai Vitamin Kangar
atau email di zatulzarida@gmail.com
atau sms (wa) +6019-5733761


Continue Reading